Kl.09 i ridhuset

Kategori: Allmänt

Imorse kl.09.00 var jag i ridhuset med Chanel!inte alla som åker så tidigt en juldag :) men det positiva var att vi var ensama och kunde utnyttja hela stora ridhuset!
 
Hon kändes nästan lika bra som sist och vi kunde fortsätt jobba vidare med att få explosiva byten! och jag varierade mellan att göra byten i vart tredje, vart fjärde och vartannat allt för att få henne att lyssna helt på mig! Duktiga häst, jag älskar hennes arbetsvilja den är guld värd!
 
Dock kan hon ibland vilja gör allt före mig och tror att hon ska göra på ett visst vis! Nu är hon så i piruett jobbet, istället för att vänta och ta ett språng i taget så bara kortar hon upp sig vänder fort. Känns som hon vill göra allt rätt men gör det jobbigare för sig själv istället för att bara vänta!Men det är en styrkefas som vi ska igenom! Hon gjorde likadant med bytena innan dom satt!
Min stjärna ⭐️
 
Idag har vi börjat med vårens projekt:) att bygga ett stall hemma där jag bor! Min sambos föräldrar har en lada där de haft kor och intill det finns ett utrymme där det stått maskiner! Perfekt att inreda ett litet stall! Så nu ska allt skit ut och det ska tvättas, målas dras vatten el mm innan stallinredningen ska in och hästarna kan flytta hem!  Spännande :) 

Kommentarer

  • Elin Haglöf säger:

    Du är så ambitiös och duktig! Ska bli kul å se hur stallet tar form... :)a

    2013-12-26 | 12:12:17
    Bloggadress: http://ryttargladje.blogg.se
  • Ida Ernstson säger:

    Ååå Grattis!! Gu va kul för dig!!:) hoppas du haft en underbar jul!!:) bamsekram på dig!

    2013-12-26 | 13:41:41
  • ingela säger:

    vad roligt !! :D
    vart bor du? kanske blir närmre dit från oss i vingesbacke då? om man kanske vill rida oftare för dig :D om du ska ha ridbana hemma ? :)

    Svar: Ridbana blir det!! Bor i Dalvik mellan vika och Torsång
    Om Mig!

    2013-12-27 | 17:47:39

Kommentera inlägget här: