Coco igång igen!

Kategori: Allmänt

Coco fick jogga idag efter 1 veckas vila. Han tyckte det var skönt och mysigt att bli riden och bara få lufsa omkring i 20 min. Han kändes mjuk, smidig och fin!
 
Chanel fick arbeta trav idag eftersom det bara blev galopp igår. Hon har den senaste veckan utvecklat allt ett snäpp till och känns stark i kroppen. Jag tror att kombinationen med den träningen vi gjort och foder byte till Pavo har gjort henne stark i kroppen. Det blev ett lösgörande pass på 30 minuter där hon kändes fin hela tiden. Lyhörd, kvick och jag kunde variera form, tempo och rörelser hur jag ville. Men nu krävs det en annan ridning av mig, jag måste lära mig att sitta helt still, bli mer stadig men ändå följsam....träna träna
 
 Bild från Falsterbo
Härligt med sommar längtar!!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: