Vinst och en 3:e plats!!

Kategori: Allmänt

 
Idag startade jag Italiano i en LA:4 han kändes super fin på framridningen. Lätt, lyhörd och energisk. Inne på banan spände han sig lite och tittade upp på publiken i varje halt ha ha sötnosen. Vi red ihop 66,8% och blev 3:a helt ok , men vi vet vad som finns i den hästen och nästa år då kommer han vara sååå fin när han fått lite mer tävlingsrutin. 
 
Chanel kändes som en dröm på framridningen riktigt bra känsla. Tyvärr så vet jag att hon inte alls gillar det underlaget, därför har jag undvikit att tävla där, men när det är så nära så ville jag prova. Och när jag kom in på banan tappade hon bjudningen (som hon aldrig gör!!!) och det kändes att hon inte visste hur hon skulle sätta ner sina hovar, gumman.  Efter några riktig bra saker och några missar red vi ihop 65,5% och vann klassen!!
 
bästa Chanel
 
 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Är Italiano din egen häst? Jag har inte läst om honom på bloggen men så är jag en ganska nytillkommen läsare. Kan du berätta lite om Italiano?

    Svar: Italiano är Annikas pre häst som jag rider ca 1 gång i veckan och vi har tävlat 2 tävlingar ihop. En helt underbar häst med sååå mycket gång!! Med lite mer tävlingsrutin kommer han bli så fin
    Om Mig!

    2013-08-25 | 10:26:53
  • Anna säger:

    Och jag undrar om Ami.. Är det oxå din?
    Jättebra blogg som jag gillar att fökja. Duktiga du :)

    Svar: Ami är en tillrid häst jag har en 5 åring! En lovande häst som behöver rätt ryttare och rätt träning för att kunna visa sitt bästa!
    Om Mig!

    2013-08-25 | 14:28:33

Kommentera inlägget här: