Ny unghäst...?

Kategori: Allmänt

 
 
Jag är så sugen på att skaffa en unghäst som jag kan börja utbilda. Mina är ju redan 6 år och det vore kul att ha en yngre som jag kan utbilda vidare till tävlingshäst. Jag har ridit in många unghästar så den biten vill jag gärna slippa, man kan ju faktiskt flyga rejält och det pallar inte min kropp med längre. Så en 3 el 4 åring vore perfekt, men då är priset ett helt annat än om man köper ett föl eller en 1 åring. 
 
Problem är bara ekonomin och tiden. Hade jag bra med pengar så jag kunde arbeta med att bara rida hela dagarna då hade det inte varit några problem. Men nu måste jag jobba så in i ...... för att få allt att gå ihop så redan där spricker det. Problem nummer 2 är denna långa vinter och inget ridhus. Det blir flera vändor om dagen till ridhus som tar en jäklans tid och det lär man inte hinna med om man ska jobba. 
 
Men man lever bara en gång och då vill jag gärna ha en GP häst också.  Så imorgon åker jag in till banken tar ett lån på några miljoner köper unghäst en GP häst och bygger ett ridhus. Perfekt!!! 
 
Vad tror ni om det? :)
 
 

Kommentarer

  • Kristina Stina Haglöf säger:

    Kör så det ryker.......:)

    Svar: Ha ha gillar dig Stina du är så härlig!!!
    Om Mig!

    2013-08-27 | 14:40:26

Kommentera inlägget här: