Dagens ritt

Kategori: Allmänt

 
 
Chanel kändes super fin från början lätt ridbar och energisk. Men efter 20 min kom hon in i sin "mitten period" och lyssnade inte alls på mig I galoppen. Då var jag tvungen att rida mycket tempoväxlingar för att få henne mer uppmärksam, så precis innan vi skulle in på banan kändes hon fin igen. 
 
Inne på banan var hon fin. Började med en rak och fin inridning, som brukar vara hennes svårhet. Vi gjorde jätte fina öppnor och ökningar I uppfärsbacke! I slutorna blev hon lite för på det blev för mycket tvärning. I galoppen satt alla byten och det sista bytet belönades med en 8 och det är jag så nöjd över då vi brukar tappa allt där och inte ens få till ett. Enkla bytena är så svåra att få till när hon är så pass taggad och fin för "bytes galopp" så där fick vi 5:or. Men det är en styrke sak för henne. Avslutade med en super ökning och en rak uppridning
71,4!! Och super nöjd! Endast slagna av Sara Henrietta Källström-Bergström och Diezel, som tävlat internationellt med topp resultat i högre klasser. Hennes ritt var mjuk, fin och prickfri så värd alla poäng. 
 
Min stjärna
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: