Breeders veckan

Kategori: Allmänt

Tidigt på måndag morgon åkte vi till skåneland. Resan gick bra och Foxi var så snäll hela långa vägen. 
När vi kom fram letade vi reda på boxen och installerade Foxi, han var lite spänd till en början men anpassade sig väldigt bra. 
Amazing hade tid att ridas på tävlingsbanan på em/kvällen. Vi sadlade på och skulle ta oss ner på området. Vi bestämde att jag skulle hoppa på uppe vid stallarna, han brukar vara snälla att sitta upp på. Men nåt hände och han fick nån form av sadeltvång så bockade och for tills jag ramlade av. Det var inte så kul men jag hade tur som klarade mig helt ok. 
 
Igår på fm tävlade jag honom och jag kan förklara att han inte var med på noterna över huvudtaget. Ville inte fram till domarna och surade i halter, i cirkelbågen, galoppfattning mm. Inte vår dag och inte en bra start på detta breeders. 
 
Ett bra team!!
 
 
Foxi har fått varit ute på små promenader för att vänja sig lugnt och fint. Idag red jag och han kändes helt ok. Imorgon ska han få kolla på tävlingsbanan och jag hoppas han håller sig lugn. 
Snyggingen 
 
 

Kommentarer

  • Caroline Gustafsson säger:

    Å va trist med Amazing. Tur du klarade dig bra! Det är verkligen en speciell grej det där med Breeders ( eller Falsterbo å nu Elmia). Har många gånger funderat på att det behöver bra mycket mer kommers på dressyrtävlingar och speciellt då för unga hästar. Lite som hopphästar har det. Just nu är det så mycket bubbla på dresssyrtävlingar och det går liksom inte att förbered dem riktigt för tävlingar där det händer saker och är mycket grejer hela tiden. Hoppas du får njuta lite mer imorgon 😊 Break a leg! / Caroline

    2016-10-06 | 08:53:35

Kommentera inlägget här: