Tävling Strömsholm

Kategori: Allmänt

Idag var det dax för Frisbees andra tävling. Denna gång ett 5-års program i Strömsholm 
Jag var osäker om vi skulle åka el inte. Men det är dåligt med tävlingar härikring, därför valde jag att åka trots att vi inte är klara. Men vi båda behöver få rutin ihop på tävlings banan och detta var ett utmärkt tränings tillfälle. 
 
Jag är så nöjd med honom!! Han sköter så bra på tävling, visst lite rädd å tittig, men känns som han är trygg med mig och går förbi iaf. Traven blev vi belönade med 8,5 och fina ord! Skritten var super spänd och han visade inga enkla byten så det drogs ner till 5,5... hårt men men
 
Galoppen gick helt ok, lite för ivrig och han är inte färdig ännu att visa längningar och samling, men det kommer ju med styrkan. Vi kör på växel 1 och han har så mycket och jag vet och känner att han har det jag vill ha hos en häst!! 
 
När han får lugnet, avslappningen ihop med denna härliga energi så blir det så bra!! 
Sen styrka på det 👌🏻👌🏻
 
Snyggingen 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: