Clinic för Kristian

Kategori: Allmänt

I tisdags kväll anordnades en clinic i Rättvik för Kristian Von Krusenstierna 
Jag och Frisbee fick vara med och rida, och jag är så glad för det😃Frisbee är ju en häst med mycket motor och ibland svårt att veta hur jag ska hantera den energin. 
Kristian sa många bra saker och jag tar med med dessa små "tänk". En häst med så mycket gång som Frisbee har  får man försöka "ta bort" lite gång och lägga honom i en form där han för dagen är lugn. Men ändå måste jag vara konsekvent och han ska lyssna och gå dit jag styr, inte hoppa å flänga runt när han känner för det. 
 
När jag sen fick ta upp honom i en bättre form fick jag tänka att rida upp manken. Sånt bra tänk!! 
Också bra sätt att hitta en fin kontakt och bra stöd. 
I galoppen fick jag göra övergångar trav galopp, har inte våga göra det innan då han mestadels bara galopperat och blivit stressad, men nu funkade det utmärkt och till slut kunde han galoppera lugnt och rakt
 
 
  Älskar denna fantastiska lilla häst
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: