Torsdag

Kategori: Allmänt

Coco kändes riktigt bra idag. Så roligt att vi är på gång igen, jag har längtat så efter att träna på ordentligt.
Började med att skritta fram i låg rund form, övegick till övergångar mellan skritt halt och därefter skänkelvikningar, mjuk och smidig direkt från början. Travade och galopperade fram i lägre form med tempoväxlingar för att göra honom uppmärksam och kvick för mina hjälper. 
När han var uppvärmd börja vi leka fram samlingen först i galopp genom att fortsätta med tempoväxlingar men med mer samling, tänkte piruett galopp 4-5 språng sen fram olika växlar, ibland 1 växel och sen samling nästa gång 3 växlar fram å samling. Så viktigt med variation och aktivitet. 
 
I traven trampade vi igång aktiviteten i bakbenen med piaff-passage-trav-piaff
skritt-piaff-skritt-piaff-trav osv... Varierar olika för att få honom lyhörd. 
 
Kollade av bytena på serpentin från förvänd, gillar den övningen för då får jag med sidorna. 
Sen red jag igenom programet som vi ska tävla nästa gång. Intermediaire A! 
Och blev åter igen påminnd om hur svårt det är att rida program. Blev alledes för stressad och tappade fokus, vilket resulterade i slarv!! Fy skäms 
Jag måste verkligen ha kontroll VARJE steg å språng!!! 
Gör om gör rätt. Allt går så fort i dessa program så jag har  liksom inte tid att fundera hur vi ska göra utan jag måste veta. 
 
Söt Coco 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: