Stallbygget

Kategori: Allmänt

Stallbygget går framåt och tackvare min fantastiska sambo så är golvet nu gjutet. 
Det som ska göras nu är att plocka ut allt och tvätta rent hela ladgården sen ska den kalkas och bli fräsch.
Sen börjar det roliga, boxinredningen, fönster, belysning, foderrummet ska göras iordning och sadelkammaren ska göras. 
Mycket kvar men snart så 
 
Stallet 
 
Här ska sadelkammaren bli
I tegelväggen ska jag göra snyggt och sätta mina "fina" priser. Längtar 
 
 
Man glömmer så lätt. Sä här såg det ut innan vi började. Koinredning överallt och en massa skit.  
 
 

Kommentarer

  • Johanna säger:

    Är de nya stallet på samma gård där du har det gamla?:) jätte fina hästar du har iallafall och du verkar brinna för de du gör!!

    Svar: Tack😀 jag brinner verkligen för detta Ja gården är på samma ställe där jag har mina hästar nu. Ska bli roligt att utveckla min verksamhet 😀😀
    Om Mig!

    2016-06-16 | 14:34:58
  • Carina säger:

    Hej! Vad roligt att få göra helt nytt stall! Förhoppningsvis ska även jag göra detta inom kort, ska följa ditt bygge :) Bara en liten fråga, hur högt i tak får ni det i stalldelen? Ska också göra om en gammal lada.

    Svar: Takhöjden blir 2,60 så en häst på 170 får stå där. 😊
    Om Mig!

    2016-06-18 | 10:24:01

Kommentera inlägget här: