Fortsättning

Kategori: Allmänt

Efter ponnytiden slutade jag med ridningen ett tag. Men att leva utan hästar och ridning var inte min grej. 
Jag köpte mig ett föl som jag hittade i Skåne e.Sandro Hit
 
Efter några år kände jag att, för att jag ska bli en bra ryttare måste jag utvecklas!! Bestämde mig för att söka jobb på Gränsbo stuteri i Ängelholm. Flyttade dit och jobbade 2 år. Jobbet var slitsam och hårt (som alla andra häst jobb) Men så värt det, fick rida in så många unghästar och min ridning utvecklandes. 
 
Mitt föl hade då blivit 3 och fick följa med ner. 
Resan med honom var inte lätt, började med att han hoppade in i en halmgrep och fick den rätt in i benet, därefter blev han opererad och drog på sig ett virus och var sjuk i veckor. När det väl blev klart så blev han opererad för struppipning.
  När jag äntligen kunde börja rida honom var han så fin till en början men visade sig vara en otroligt vass häst. 
Han kastade sig rakt upp på bakben, och jag lovar att det var rakt upp, han kunde kasta sig upp från ökad galopp,  detta kämpade vi med i flera år! Lyckades kvala in och rida flyinge som 5 åring och där var vi 1 plats från final.
 
När jag åkte hem från Gränsbo köpte jag en 3-åring och som tur var hade jag en snäll häst också som jag kunde rida. Basilika hette hon och samma år som jag slutade på Gränsbo vann jag och Basilika Kungakannan på Strömsholm med 91,5%!! Härligt känsla 
 
 När jag och min mindre snälla häst en dag gick runt, (jag hade då min dotter Lee i magen) bestämde jag mig för att sälja honom billigt till någon som orkade och som hade mindre ambitioner. 
 
Basilika fick ett föl och jag började med lite avel, dock kom finans krisen så min plan att sälja fölen gick inte som jag tänkt. 
Jag sålde Basilika och behöll dom 3 fölen som jag och min pappa avlat fram. 
Dom gick 3-års test och därefter blev dom sålda. 
Då köpte jag Coco och Chanel. Historien om dom kommer imorgon 😊
 
Such a hit e. Sandro hit 
Basilika e. Bocelli 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: