Lördag

Kategori: Allmänt

Igår red jag båda unghästarna och hjälpte Sara med sin fina Glitter. 
Federation blir bara bättre och nu har vi hittat framåtbjudningen. Han är så avspänd och har sån fin balans och kroppskontroll redan, så hittar vi energi knappen då är det underbart att sitta på denna unga talang:) 
 
BeBe är en tjej med sån power i kroppen!! Vi jobbar mycket med att hon ska bli avspänd och följsam.
Hon har 3 fantastiska gångarter, jag har faktiskt inte haft en unghäst med så mycket gång i sig själv.
Hennes jobb blir lite annorlunda mot hur jag brukar jobba unghästar,  fokus kommer ligga på att bara stärka henne så hon orkar med sin egen power, sen att lära in rörelser.
Andra hästar har jag självklart också ridit på det sättet, men har också fått jobbat väldigt mycket av förbättring av gångarterna, då dom inte haft det i sig själv under ryttare. 
Jag tror att just det jobbet med förbättring av gångarterna kommer lite mer av sig själv när hon lärt sig att vara avspänd och hittat kopplingen mellan skänkel och hand. 
Men man vet aldrig hur det blir det är bara vad jag tror. 
 
Glitter är efter Toopasch-Maraton 
Hon är en tjej med mycket energi men också mycket egen vilja och spooky i vissa lägen. Hon är inte lätt att hantera alla gånger, man måste ha många spelpjäser att spela med när man rider henne. Men helt fantastisk när hon dansar fram mellan hjälperna och med kontroll:) 
 
Glitter 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: