Tävling Segersta/Sigtuna

Kategori: Allmänt

Denna helg hade Segersta stora nationella tävlingar på Sigtuna Ridklubb. Jag och Coco var med och startade Psg på lördag och debuterade intermediaire 1 idag. 
 
Denna helg har varit fantastiskt fast att vi haft mycket missar i programmen, men jag känner att vi lärt oss massor och är på väg, det är så lite som fattas men som vi inte riktigt får till. 
 
Det bäst med allt hände på framridningen inför Inter starten idag. Plötsligt blev formen bra och nosen kom fram 3 dm, det liksom bara kom, det som vi kämpat för och fått kritik för. Känslan jag hade där gav mig så mycket lycka. Vi lyckades hålla det hela travdelen, där vi hade mycket fin kritik. I galoppen gjorde vi så små  missar men som kostade massor. Sista bytet ur saxen, sista bytet i vart tredje, sista språnget ur piruetten och bytena i varannan, ja som sagt nästintill hela galoppen. 
Trots dessa missar blev resultatet nästan 65%! Jag är så taggad och känner mig full av energi att fortsätta träna och tävla för snart snart kommer vi att vara där jag vill. 😄
 
Gårdagens start i psg gav en 4:e plats på nästan 67% 
 
 

Kommentarer

  • Bella säger:

    hur gör du för att hålla dig i så bra form? Tänker du mkt på vad du stoppar i dig?

    Svar: Jag rör på mig hela dagarna och äter mycket och det jag vill😊 Har alltid varit liten, men skulle jag någon gång gå upp i vikt skulle jag ha svårt att motstå choklad för det är det godaste jag vet
    Om Mig!

    2015-04-14 | 14:54:06

Kommentera inlägget här: