Till vår fantastiska Emma

Kategori: Allmänt

Hej Emma!
Vår bästa, finaste Emma. Om du visste vad många som står bakom dig,
ett stort team av elever och vänner som tror på dig och inspireras av din talang och ditt driv!
Men för att orka vara stark och
hela tiden utvecklas framåt behöver man
ibland ramla bak några steg också... så man kan ta ny sats. :)

Även om man inte kan tro det så är även Du mänsklig, och din vilja och styrka kommer sättas på
prov flera gånger framöver. Men du kommer ur det och vidare, vi vill hjälpa dig få energi och
hoppas få dig att inse hur FANTASTISK du är! Precis som du är. Vi vill alla se dig nå framgång,
men vi finns här lika mycket om inte mer även när du möter motgång.

Vi är flera som vill dela med oss av några rader till dig Emma,
hoppas du tar till dig av det vi
skriver för vi menar det verkligen:

"Emma är den första tränaren som verkligen har gett mig aha-upplevelser varje träning efter att
jag har stått stilla på samma ställe i flera år. Hon är så otroligt engagerad och det märks att
hon verkligen vill att det ska gå bra för alla. Hon har en otrolig känsla och ser direkt vad vi
behöver träna på och ger alltid nya tips och idéer som gör ridningen både enklare och roligare,
hur hopplöst det än känns ibland! Jag, som väldigt sällan tränade dressyr för tränare förut,
trodde aldrig jag skulle säga detta, men det är roligare att åka på en dressyrträning för Emma än
vad det är att åka på hoppträning!"

"Utan dig Emma hade jag inte klarat den här resan med Angola. Du är den bästa tränaren jag har
ridit för. Man kan alltid ställa alla möjliga sorters frågor till dig och du svarar alltid
utförligt och så man förstår utan att man behöver låta dum. Du är bara bäst!"

 

"Jag har ridit för Emma i ca 8 år och hon är nog den tränaren som har haft mest tro och stöttat
mig och Glitter in i det sista. :) Hon är verkligen en riktig eldsjäl och hon visar med sina
underbara hästar att allt är möjligt om man bara vill! :) Ända sedan min första ponny har Emma
funnits där för mig och hjälpt mig med allt från programmridning på banan till sitsträning på en
kall och mörk decemberkväll. Jag minns min första lektion för henne, gjorde bort mig totalt och
ramlade av haha som det kan gå. Emma har alltid varit en glad och trevlig person att träffa på i
stallet och jag önskar henne all lycka till på tävling banorna med fantastiska Cocu och Chanel!"

"Emma du är bäst!"

"Du är en fantastisk ryttare och en förebild för många, framförallt tack vare din ödmjuka
inställning. Fortsätt som du gör, så är jag övertygad om att du kommer ta dig så långt du vill!
Att träna för dig har utvecklat mig mer som ryttare än vad någon annan tränare lyckats med på
betydligt längre tid. TACK för att du delar med dig av din kunskap, det är guld värt."

"Bästa Emma, du är helt galet fantastisk som ryttare. Första gången jag såg dig rida önskade
jag att jag någon gång i livet skulle rida hälften så bra som du. Och nu får jag chansen att följa
dig på dina tävlingar och med dina framgångar, jag får se dig glad och jag får se dig ledsen. Jag
önskar att du såg dig själv genom mina ögon, då skulle du också se denna talangfulla tjej med
enorm vilja och stort driv, som jagar sina drömmar med största ödmjukhet och med största respekt
inför hästarna.

Jag önskar att du verkligen förstår och litar på allt jag skriver, för jag menar det! Du är en
fantastisk människa med ett driv utan dess like, och du kommer klara ALLT du vill! Tack för att du
alltid ger 110% och får mig att ge lika mycket. Tack för att du tror på oss, och gläds med oss. Du
ska veta att jag hade aldrig kommit såhär långt eller tyckt att ridning var såhär roligt utan dig.
Du är grym på att lära ut en känsla, som ingen annan gjort förut."

"För mig är Emma en stor förebild, skicklig både som tränare och ryttare, dessutom är hon så
ödmjuk och go. Emma har hjälpt mig så mycket med Barney, små små tips som gör att det blir så
tusen gånger enklare. Hon har lärt mig (vi jobbar fortfarande på det) att hitta känslan när jag
rider. Jag litar fullständigt på Emma och rekommenderar andra att träna för henne! Kram, Mathilda"

"Hoppas hon förstår hur GRYM hon är!!!! Bästa Emma!!!"

"På senaste träningen så pratade vi om tränare .Du talade om att du inte har tränat för någon
innan du började träna för Birgitta och jag sa till dig att vad synd att du inte kan träna för dig
själv, att du inte kan ha dig själv som tränare. Jag har inte ridit för någon som är så duktig på
att förklara, visa i detalj, och att förmedla känsla, förens jag började att träna för dig. Du har
gjort att omöjliga Cary mognade och blev vuxen!!

Från första träningen så har du bara fortsatt att förmedla kunskap efter kunskap blandat med
känsla. Du verkar besitta en enorm erfarenhet och kunskap som jag hoppas och vet att du fortsätter
att lära ut på en mycket bra sätt! Du är en enorm förebild, så begåvad och talangfull!!
/Martina & Cary"

 

"Med ditt engagemang i det Du gör, inspirerar du även oss "staketryttare". Kramar i massor till den
bästa Emma <3"

"Jag började rida för Emma i en period förra våren när allt var svårt och kändes dåligt. Vi hade
kört fast och var bara osams, jag och min häst. Men så provade vi en träning och det bara släppte!
Minns fortfarande känslan när vi red förvänd galopp och hon bara så åt oss att byta galopp, och så
gjorde vi det. Helt perfekt, lätt som en plätt! Kanske för att hon inte visste något om vår
historia och gick in med öppet sinne, kanske för att jag skärpte till mig med en ny tränare. Vi
fortsatte rida för Emma och fick med oss ett nytt tänk som har hjälpt oss jättemycket, vi har
båda blivit mycket kvickare. Nu har vi haft ett uppehåll över vintern och bara ridit för vår
ordinarie tränare, men jag hoppas få en plats för Emma även den här våren som ett komplement för
att få till det lilla extra!"

"Är så himla tacksam för all hjälp med att rida Marta, att du tror på henne för dom stora
uppgifterna. Sen all stöttning och pepp du givit mig på alla träningar trots det blivit en del
tårar. Betyder så mycket att du tror på mig."

"Emma, sen jag började rida för dig har jag utvecklats enormt. Du har fått mig att "börja rida" och hitta den där känslan som är så otroligt viktig att få känna för att veta vad man ska leta efter. Du är en engagerad tränare och fantastisk duktig ryttare som man inspireras av. Längtar tills jag kan komma och träna igen!
Kram Cissi"

"Emma har verkligen betytt massor för min egen ridning och mina hästars utveckling under den tiden som jag tränat för henne. Hon har lärt mig att bli kvickare i min ridning och att lita på min känsla. Hon har fått mig att förstå och känna hur man rider halvhalter ordentligt och har genom det gett mig en helt annan känsla i ridningen. Hon hjälper mig att plocka fram det bästa i mina hästar och inspirerar mig massor. För det finns inte många som rider så skickligt och mjukt som Emma och att få det att se så lätt ut som hon gör är ju en konst. Du är helt klart den bästa tränaren man kan ha:). //Martina S"

Detta är bara några av dina elever som delat med sig, om ni är
fler som vill fylla på så kommentera gärna detta inlägg.


Emma hoppas du kan se att vi vill stötta dig lika mycket som du stöttar oss, och vi hoppas att du känner dig stärkt och fylld med positiv energi! Det gäller att fokusera på det vi kan påverka, och mindre fokus på det vi inte kan kontrollera. Vi är en del av ditt team. Vi finns här, tror på dig, inspireras av dig, hejjar på dig och hoppas alltid att du når framgång. Du är en fantastisk person och ryttare, hoppas du kan tro på det själv också. <3

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Ojojoj det var nog det finaste jag läst.. Blir helt tårögd här! <3 så fint av dig Elin, och jag håller med dig i vartenda ord du skrivit!

    2014-04-14 | 22:25:46
  • Sofia W säger:

    Jag blir inte alls förvånad över alla fina ord, utan jag håller helt klart med! Jag har inte tränat för Emma så länge än, så inga direkta resultat har uppnåtts, men känslan av att rida för mig själv, med mina hästar för dom jag älskar räcker långt!

    2014-04-14 | 23:47:27
  • Ida Ernstson säger:

    fina, underbara emma!!! som alla säger den vilja du har att lära oss kan jag faktiskt inte begripa hur du orkar vara så bra!! du är oslagbar emma!!!! du fixar de här!!! man måste ha dippar för att nå toppen!!! som jag alltid sagt sedan första gången jag såg dig rida!! hon kommer bli något stort!!!! fantastisk tränare dessutom!!!! bamsekram!!!

    2014-04-15 | 05:34:42
  • Agneta Höglund säger:

    Fina ord på en otroligt duktig och snygg kvinna som jobbar otroligt hårt. Jag bara önskar att jag var tillräckligt stark så jag kan börja rida för Emma också. Till hösten så kanske orken finns för en hel lektion. Fortsätt jobba framåt Emma, du känner väl stöttningarna i ryggen /Agneta Lassols Gård

    2014-04-15 | 07:12:02
    Bloggadress: http://www.lassolsgard.se
  • Malin B säger:

    Min största inspiration är att se dig rida Emma!bilden och känslan du förmedlar behåller jag i bakhuvudet och försöker ha med mig varje träning!
    Du har gett mig en helt ny syn på ridning och det är jag evigt tacksam för!!

    Att hitta en balans i livet där alla pusselbitarna ligger på sin rätta plats är nog bland den största utmaningen vi människor ställs inför..men med tiden lär vi oss att lägga dom rätt!

    Vi tror på dig och vi finns här i med och i motgång!!!
    Massa kramar❤️

    2014-04-15 | 08:47:49
  • Sirpa säger:

    Vilka hyllningar Emma!!! Sug i dig allt du kan. När jag såg dig rida första gången sa jag till min dotter att den tjejen kommer att gå långt - och du är på god väg. Grymt imponerad av dig och din ridning. Fortsätt på samma sätt så kommer du att gå hela vägen - jag lovar :-)

    Svar: ❤️
    Om Mig!

    2014-05-04 | 15:31:13

Kommentera inlägget här: