Bästa Dagen!

Kategori: Allmänt

Idag har jag varit ledig och det har varit strålande väder. Chanel fick komma ut i skogen en sväng och sen red vi ett pass på banan, hon kändes så fin!
 
Började trampa henne lite smått i skogen, och hon svarade jätte bra på det. Jag tror inte man kan piska fram en häst till att trampa, visst kan man ha någon på sidan om som hjälper till att driva i rätt ögonblick. Chanel är en sån snäll häst så det skulle aldrig fungera, jag tror på att lära dom på ett naturligt sätt. Jag har alltid kortat skritten ner för backarna och nu samlade jag lite extra och drev på med skänkeln, så fort jag kände att hon trampade till belönade jag henne, sen förstod hon vad det handlade om, duktiga häst :)
 
 
Coco gick också ganska bra idag. Vi har kommit in i en ny träningsfas och jag får ändra träningen lite från dag till dag. Har tränat mycket på att han ska ligga kvar och vänta på mig och där ifrån kunna rida fram mer energi, det fungerar jätte bra. Nu tränar vi mycket 10 m volter i trav, en mycket svår övning där man verkligen måste ha hästarna inramade mellan hjälperna. Han ska hålla samma takt och ta halvhalterna utan att spänna upp sig och jag vill kunna rida fram energin utan att det går för fort. Galoppen är han riktigt stark och bärig, behöver bara förbättra och stärka ännu lite till.
På Torsdag blir det en tävling i Insjön, första gången på utebana för iår så den tar vi som en träning :)
 
Fina Coco

Kommentarer


Kommentera inlägget här: