Underbara lediga onsdag

Kategori: Allmänt

Idag har jag haft en ledig dag. Efter en jobbig start på denna vecka med sjuk Lee känner jag att mitt humör börjar sakta bli bättre igen.

Dagens pass med Chanel!
Började med att rida övergångar och mycket lydnad. Eftersom hon gärna är steget före mig ibland måste jag rida mycket olika saker och ändra hela tiden så jag får henne med mig. Red enkla byten och tempoväxlingar över diagonalen och la även in byten när jag kände att hon väntade och lyssnade. Bytena blev stora luftiga och lugna precis som dom ska vara kändes så bra. Har tur att jag har en sån otroligt duktig pappa som kan hjälpa mig!! I traven jobbade vi lite likadant att hon ska gå i samlad trav och vänta på mig. Jag fick sån bra känsla idag en som jag väntat länge på.

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Kan du inte skriva om hur du lär dina hästar att göra galoppombyten? :-)


    Svar: Absolut det ska jag göra! :)
    Om Mig!

    2013-04-24 | 21:40:59

Kommentera inlägget här: