Klara för Grand Prix

Kategori: Allmänt

 
Känns fantastiskt kul och vi är så stolta att ha kommit så här långt. I helgen har vi varit i Hammarö och ridit intermediaire II och 1B. Igår var jag så lycklig över att vi tagit oss igenom detta svåra program, lite små missar i piaffen, där vi medvetet tog för få steg, dels för att jag ville inte pressa Coco och ville ge honom en bra känsla, kostsamt men bra i längden tror jag. Miss i varje och lite tama piruetter men för övrigt rikigt nöjd för det vi kan för dagen. 64%  
Dagens 1B pluggade jag in under natten och var väl inte så förberedd som jag önskade. 
Men tog chansen att lära oss och skapa rutin på banan när vi ändå var kvar. Bra känsla i traven, små men kostsamma missar i galoppen. Coco kändes trött och hängde inte rikigt ihop hela programmet. Väldigt nöjd med piaffen idag då vi faktiskt fick ett par steg, vi har så mycket att lära oss där. Men om man tänker tillbaka ett halv år så kunde han inte ens trampa utan att trampa sig själv med bakbenen framför frambenen. 
Vår lägsta nivå i svår dressyr är 63-64% vilken känns helt ok. Jag vet vilken enorm kapacitet han har när han den dagen är stark nog att gå dessa program. Nu vill jag bara ge honom en positiv känsla på banan och målet för i år är att skaffa rutin inför framtiden. 
 
Bild tagen av Amanda Nelander 
Coco så nöjd i sin box hos bästa Cattis Hjärpe 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: