MĂ„ndag

Kategori: AllmÀnt

En bra dag trots att jag har en pms dag😂
Ni alla tjejer/kvinnor vet hur man kĂ€nner sig en sĂ„n dag😉 
Man kÀnner sig vacker, sjÀlvförtroende pÄ topp man Àlskar alla speciellt sin sambo och man bara sprudlar av energi!! Ha ha skÀmt Ä sido. Det Àr ju lika för alla
 
Började med att jogga Coco idag, han kĂ€ndes fin Ă„ mjuk, vi bĂ„da lĂ€ngtar sĂ„ tills vi fĂ„r trĂ€na pĂ„ riktigt. Att fĂ„ komma igĂ„ng och rida alla roliga rörelser, och kĂ€nna den dĂ€r magiska kĂ€nslan nĂ€r vi dansar ihop😊
Blev sĂ„ kĂ€nslomĂ€ssig att jag grĂ€t en skvĂ€tt nĂ€r jag red, min Ă€lskade fina hĂ€st❀ 
 
Efter Coco var det Sune, tillridnings hÀsten. Han var underbar att rida sist, igÄr fick han en vilo dag, det resulterade i att jag fick upprepa att han faktiskt mÄste vara inom ramen, han tog det bra och jobbade pÄ riktigt bra. Genom att rida en av mina favvo övningar i galopp, förv pÄ stor volt och smÄ i rÀtt vÀnd hittade vi sidorna och han tog halvhalterna sÄ jag kunde hitta in bakbenen. 
 
I traven jobbade jag först med smÄ steg och smÄ serpentiner för att Àven dÀr hitta sidorna och halvhalterna.  DÄ plötsligt kom bakbenen Àven dÀr och jag kunde hitta mer energi fram i större steg utan att han hÀvde sig ivÀg och tappade bakbenen. Sick sack skÀnkelvikningar frÄn spÄret in till kvartslinhem och ut igen Àr ocksÄ en bra övning för att hitta sidorna och rakriktningen utan att han ska vika sig i sidan. Sune Àr sÄ otroligt mjuk och följsam i sin kropp men har fÄr inte vika sig sÄ man tappar sidorna, om ni förstÄr vad jag menar... DÄ tappar man likom linjerna och kontrollen och han kan lÀtt "försvinna" ivÀg. 
 
Nu Àr jag hemma efter en kvÀll med trÀningar 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr: