Ett bra pass och en uteritt

Kategori: Allmänt

Coco fortsätter att förvåna mig. Han känns jätte fin att rida:). Nu ska jag lägga upp en träningsplan där jag sakta men säkert ökar träningen och sätter mer styrka. 
Det är svårt att veta hur mycket jag kan lägga på, men sålänge han känns stark i det han gör, utan att man pressar och att han gör det lätt, tror jag att det är bra. 
Han har en grund kondition och en grund styrka som finns där, tror att det är bra för att han snabbare orkar. 
 
Upplägget just nu
15 min skritt jobb, har börjat med skänkelviknkngar och samlad skritt.
5 min trav i låg form
5-10 min galopp med nåt byte åt varje håll, lite öppnor och slutor ingen samling, endast kollar av att han tar halvhalterna korrekt, det vill säga med bjudning och energi, så jag kan göra lite tempoväxlingar  
2-5 min trav med små tempoväxlingar fram å tillbaka 
Avskrittning 
 
 
Federation fick komma ut idag, det var lite läskiga saker att kolla på, men annars skötte han sig utmärkt 
 
Nu ska jag krypa ner i sängen efter en hel kväll med träningar 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: