Duktiga hästar

Kategori: Allmänt

Igår red jag Coco först på morgonen, han känns så fin och positiv, älskar när jag får sitta i sadeln på den hästen❤️
Lyckan i mig när jag känner hur fint han jobbar utan att jag sätter tryck eller ställer krav, han jobbar igenom hela kroppen och tar i som han inte gjort på väldigt länge.
 
Federation har fått en lugnare vecka, vila på måndag, tisdag. På onsdagen fick han komma till ett nytt ridhus och jogga omkring lite grann. Igår fick han springa lös i ridhuset, och gissa vem som var lycklig och kutade allt han hade. 😊 Idag fick han ett jogging pass i ridhuset, vi provade ett nytt bett som kändes super, så det bli att inhandla ett sprenger 👍
 
Igår red jag också Ellie som kändes helt ok, vi testade nya kandaret från Dyon. Jobbade mycket lösgörande för att få loss sidorna och få henne att vara hos mig och inte överallt. Det är en fin häst och hon har så lätt för sig om hon bara väntar, men problemet är att hon försvårar allt och kör sitt eget race, då blir hon svår att ha mellan hjälperna och därmed blir det svårt att göra nånting alls.
Ha ha men dom dagar då hon är med mig är hon fantastisk att rida
 
Ellie
Foto från i höstast av Li Sjöstrand 
 
  

Kommentarer


Kommentera inlägget här: