Bates sadlar och annan utrustning

Kategori: Allmänt

För mig är det viktigt att hästarna har det bästa för att kunna prestera. Det är också otroligt viktigt att jag som ryttare sitter bra i min sadel, annars blir det spänningar och jag blir inte lika kvick och följsam i mina hjälper, därmed blir hästen likaså.  
 
Jag rider i en Bates sadel med cair system, det vill säga med luft paneler. Måste säga att jag är mycket positiv till dessa sadlar. Just nu rider jag i en Innova Extended med stora knästöd, den ger en väldigt bra känsla att sitta i och man får skänklarna i rätt position. Hästarna gillar luftsystemet och rör sig mer igenom kroppen och bogarna😊
  
 luftpanelsystemet utesluter tryckpunkter och anpassar sig efter hästens form och gör den mer fri och avslappnad. Det bästa med allt är att man lätt kan byta koppjärn om hästen ändrar sig. 
 
Det finns olika modeller så det ska passa alla ryttare och deras önskemål. 
Jag har provat en Isabell Werth som jag gillade väldigt mycket.
Den nya Mono+ är nästintill perfekt, dock passar den inte mig och mina korta ben. 
Isabell 
 
 
 
Mono
 
Är ni sugen på en Bates sadel kontakta Norells Hästsport som är proffs på att prova ut den bästa sadeln till dig och din häst.  
 
 
Mina kandar är från Dyon. Jag älskar deras mjuka fina läder som det är riktig kvalité på!!Inget läder som spricker eller töjer sig som många andra märken gör. 
 
Jag ska kosta på Federation en nytt Dyon träns men då måste han visa att han förtjänar ett först....ha ha! 
 
Svart Dyon kandar med vit fodring 
 
Schabrack har jag många olika. Mina favoriter är Harcour, equito och equiline. 
 
Harcour 
Federations tävlings schabrak 
 
Equito, snyggg med spets detaljen👌😊
Även min Innova Extended 
 
 
Cocos tävlings schabrak
Mitt egen designade equiline schabrak. Så snyggt med två snurror en i vit/guld och en vinröd som liten detalj, svart kantband och swaroski stenar. Älskar det!! 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: