Träning och staket

Kategori: Allmänt

Idag har det varit en blåsig dag här i Dalarna. På fm hade jag en lektion sen har jag passat på att plocka lite i huset.  Vi har nyss flyttat så det finns lite att plocka med. 
 
 Foxi har fått en välförtjänt vilodag och Coco har varit på träning för Pia Fälth. På em/kvällen gjorde vi staket så hästarna kan få lite gräs om några veckor. 
 
Träningen gick helt ok och jag passade på att rida igenom intermediaire II för att få med mig lite tips från Pia som är dressyrdomare på denna nivå.  
Fick väldigt bra hjälp som jag kan ta med mig, små detaljer som gör allt så mycket bättre
 
Nu är hagarna klara så vi kan börja med nästa projekt, att bila golvet i lagården och börja bygga stallet 
Sen ska nuvarande stall tvättas och städas, ladan ska målas.  Alla stolpar, stängselband och isulatorer kommer från Dalviks Kvarn 
 
Ser ni dom vita plast rören som är längst ner på stolpen? 
😊
Det är rullarna från plasten som rullas runt silagebalarna. Så perfekt att ta vara på, så slipper man söder bitna stolp👍 
 
 

Kommentarer

  • Johanna säger:

    Va fint du har de! Är de på samma gården vid ditt gamla stall? Eller börja du om på helt ny gård?
    Iallafall så är du väldigt duktig och dina hästar glänser! Mbh/Johanna

    2016-04-30 | 19:47:20

Kommentera inlägget här: