Från Dålig period till en bra period

Kategori: Allmänt

Coco och jag har haft en svaka ett längre tag, det har varit mycket nya saker som ska läras in. Passage, piaff byten i varje osv...då har det hänt att dom rörelserna vi ska tävla med har liksom inte tränats lika mycket och det har märkts framförallt på tävling. Vi har inte dansat tillsammans utan fått en massa missar. Frustrerade men ändå logiskt, när jag väl tänker efter. I serierna har han slängt in byten i varje eller inte bytt alls, inte så konstigt egentligen.
 
Jag valde att inte tävla på ett tag utan bara försöka hitta tillbaka till oss själva. Nu måste vi hitta ett nytt tänk och dela upp varje pusselbit för sig så det inte blir som en rörig gröt i huvudet på oss båda. 
 
Dom två senaste passen har varit så bra och jag har bara suttit där och njutit varenda steg vi tagit. 
Det känns som vi haft kontroll på rörelserna och jag kan ändra utan att det blir kaos! 
 
Coco har haft så svårt med piaffen, han har tagit så stora och höga lyft med bakbenen att han trampat dom förbi framhovarna🙈 och trampat sig på utsidan av sina framhovar. Ingenting har fungerat och fick jag hjälp från marken blev han bara stressad så jag började med att bara göra övergångar skritt, korta trav steg fram, skritt igen osv. Oj va svårt han hade för det, men nu ett halv år senare börjar han förstå😊😊
Passage har han haft lätt för, den ska bara förbättras och bli ännu luftigare
bytena i varje går bra, det gäller bara att hitta av å på knappen så vi kan göra bestämda antal  
Piruetterna går bättre och bättre där gäller det att hitta in och ut rätt och smidigt 
 
Nu börjar jag snart se fram emot att få tävla igen💪🏼😀 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: