Hallå vilken dålig uppdatering

Kategori: Allmänt

Ber så mycket om ursäkt för denna dåliga uppdatering. Men här kommer en uppdatering från den senaste veckan.
 
Ellie 

I Lördags var det tävling i Storvik för Ellie. Vi red en B:3a och kom på en fin andra placering på 69%. Hon är verkligen en härlig häst men det är svårt att rida henne när hon inte är helt mellan hjälperna och mellan båda sidor. 
Vi har jobbat mycket med fram för skänkeln och rakrikning, nu när hon är rak, har energi och är jämn måste hon bli mjukare i sidorna komma mer till samling och ta alla halvhalter för att kunna stoppa in dom där bakbenen. Det är ett arbete som kommer ta tid, men lägger man ner tid på grundarbetet har man en bra grund och en stark häst för att kunna fortsätta utbildningen på ett bra sätt. För vi vill ju att det vi gör ska vara BRA (eller perfekt😉) inte halvdant. Finns många ryttare som sitter och byter, gör piruetter osv...men dom har inte hästen ärligt på tygeln och bakbenen långt efter. 
Jag vill iaf att mina hästar ska vara starka nog för att göra dom svåra sakerna på ett bra sätt. 
 
Federation

Han har fått blivit longerad på åkern ett par gånger och även riden en gång, skötte sig så bra!! 
Nästa veckas arbete blir lite lugnare och jag planerar att försöka åka bort en gång till en annan bana för att få miljöträning. 
 
Cocu

Fantastiska Cocomannen fick en lugnare vecka efter Högbo. Jogging, avmaskad, nyskodd och behandling av bästa Li gjorde susen och han går så bra. 
Vi har hittat en växel till och det är så nära att det blir riktigt riktigt bra. Serierna och bytena i varje går bättre och bättre, snart kan vi börja finslipa på detaljerna där👌👌 Piaffen som varit eller är hans stora svårighet, har jag släppt helt och bara försökt lekt fram det lite då och då, och nu är han lugnare i det och börjar faktiskt att trampa utan att trampa på sig själv, det kommer ta lång tid till innan man kan kalla det för piaff.  
Passage har blivit fin och jag kan använda mig av den för att ytligare förbättra hans trav.
Har även känt lite delar ur Intermediare 1B som jag tror kommer passa oss så bra den dagen vi är klara för det. 
 
 Ellie 
foto: Li Sjöstrand 
 
Federation
 
Min bästa vän❤️
Foto: Li Sjöstrand 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: