Diplom

Kategori: Allmänt

Federation skötte sig riktigt bra på 3-års testet igår. Han visade upp en fin galopp med riktigt bra balans och energi, galoppen belönades med en 9:a!! Löshoppningen gick strålande och han hoppade smidigt, mjukt genom ryggen och riktigt fin frambens teknik. Jag valde att bara hoppa för godkänt, fast att domaren helst ville sätta hopp diplom för honom. Men jag ville inte pressa honom, utan kände att han skulle få en bra upplevelse därinne.
 
Karin visade upp honom riktigt bra för hand. Skritten var lite spänd för dagen och fick betyg 7, traven en 8:a. 
Gångartsdomaren gillade verkligen Federation men svårt att inte göra det, för han är så snygg!😊
Han gav en 9:a på typ och 9:a på huvud,hals och bål. 7 på benen
49poäng 81,6% och är därmed kvalad till Flyinge. 
 
Ridprovet var lite laddat 😉 han var spänd till en början och visade upp lite bocksprång. Men vi fick mycket beröm för visningen och för hans otroliga balans. 
 
Tusen tack till mitt team! Detta vill vi göra igen😀
 
 

Kommentarer

  • Julia säger:

    Du är en sån fantastisk förebild Emma! Rider som en Gud och behandlar dina fantastiskt fina hästar som dom kungar dom är! Önskar dig all lycka i framtiden☺️

    Svar: Å va gullig du är tack ☺️
    Om Mig!

    2015-05-31 | 17:47:14
  • Camilla säger:

    Åh vad roligt! Stort grattis!

    Jag är lite besviken, mitt stos första avkomma skulle visats igår -men kom aldrig till start pga att hon blivit trångskodd och ömfotad. SKIT! hade så gärna velat höra bedömning på henne för hon rör sig riktigt bra.

    Svar: Men å vilken otur.....Du får en ny chans som 4 åring :)
    Om Mig!

    2015-06-01 | 08:33:13
    Bloggadress: http://camillajarnedal.blogg.se
  • Anna säger:

    Stort GRATTIS Emma! Jättekul och jag hoppas såklart kunna åka och titta på er i Flyinge :)

    Svar: Tack snälla Anna!
    Om Mig!

    2015-06-01 | 10:41:58

Kommentera inlägget här: