Strömsholm

Kategori: Allmänt

Här kommer en liten resume om helgen :)
 
Fredagens kval i Lag SM gick som sagt i Msv A:1, där jag och Coco skrapade ihop 67.7%
Det var en bra ritt men utan det där trycket jag vill ha, men jag vet ju hur min svarta pärla kan vara så valde att rida på säkerhet. Linda och Golda red på 67.9 % och Lina och Diomedes nästan 71%!!!
Därmed blev vi 2:a efter Segersta och klara för final. 
 
På söndagen gick finalen och jag var först ut i laget att rida en St.G. Coco var magisk på framridningen och jag kunde sätta trycket och våga ta upp och fram formen på honom, sån bra känsla....tills.....en galen hoppryttare typ skenar i full galopp utanför, och Coco är ju Coco. Det behövs så lite för att det ska skita sig, och det gjorde det han vänder huvudet ut och in när han blir rädd är han omöjlig att kontrollera, strax efter det smäller en ballong och då var det ju redan maxat liksom, det gick inte överhuvudaget att ta i hästen. 
 
Ja väl inte på banan forstätter krånglet och han blir rädd för tältet som fladdrar av blåsten, samma sak bara vänder huvudet ut och in, men får stopp på honom innan han sticker (för då är det kört kan jag lova...) men istället börjar han resa sig....startsignal och jag tar en djuptandetag, nu kör vi.
Jag rider igenom programet utan att kunna rida på hästen, det var som att sitta på en cola burk som rullar ner för en backe utan broms och lyckas rida på 67,5% !! Fick göra lite "slarviga" saker för att kontrollera att han inte brast, och det där trycket gick ju inte att sätta efterom han inte var kontrollerbar. 
Men tänk DEN dagen jag kan rida honom som jag vill kunna göra wow bara längtar dit. 
 
Vi lyckades rida så bra alla tre att det blev Lag SM BRONS!!!!till Dalarna!!
vilken härlig känsla!
Vi hade världens bästa lagledare och jag vill ge henne en stor eloge och en bamse kram för allt hon gjort för laget!! 
 
 
 

Kommentarer

  • Cattis säger:

    Coco behöver iaf inte känna sig ensam om att stå på bakbenen innan startsignal ;-)
    Stort grattis igen!

    Svar: Ja dom kan dessa djur Tack snälla 😊
    Om Mig!

    2015-06-08 | 20:04:45

Kommentera inlägget här: