En bra lördag

Kategori: Allmänt

Imorse när jag skulle släppa ut hästarna var det storm och spöregn, fy tyckte synd om dom som skulle ut i det vädret 
Regnet avtog som tur var och jag kunde börja rida. Coco var först ut och han kändes kanon!, mjuk, fin lagom med energi och lyssande på mig👍😊 
Kollade först av galoppen, lite slutor, mycket tempoväxlingar. Red delar ut intermediaire 1, vänster piruett byte höger piruett, och vår svårighet saxen, hur svårt ska det vara? Tyckte att jag hade honom helt rätt, men ändå är det så svårt att få till den sista delen bra. Men bara att träna vidare till det går bra. Kollade av serierna som kändes helt ok
I traven red jag öppna på medellinjen, volt och sluta som också ingår i Inter 1.  även den en svår linje, men är han helt mellan hjälperna så går det fint. 
 
Igår kom en söt ponny hit som jag ska rida ett par dagar. Det är en elevs häst så jag känner den väl! Igår var han ganska seg för skänkeln men idag så fin! Älskar denna lilla ponny som kommer går långt på dressyr banorna, han har stor fin gång och mycket kvaliteer! 
 
Vacker va?
foto Li Sjöstrand 
 
 

Kommentarer

  • Felicia - säger:

    Nej men såå vacker, måste bara fråga vet du vart tränset kommer ifrån? Så snyggt det med! :D Kram

    2015-07-19 | 13:45:29
    Bloggadress: http://orrtenius.horseworld.se

Kommentera inlägget här: