Skritt tur i ridhuset

Kategori: Allmänt

Coco är så rastlös när han inte får jobba som vanligt. Han har tyvärr blivit arg i boxen mot dom andra hästarna och slår i väggen. Känns inte alls bra. Någon som har nåt tips?vill inte att han ska slå sönder sig nu.  
 
Jag började skritta honom igår så han får lite att tänka på. Vi åkte ridhuset och skrittade 15-20 min. Han var tokladddad tills jag kom upp i sadeln då var han så lugn. Tror både han och jag längtar tills vi får träna på som vanligt igen. 
 
 

Kommentarer

  • Ida Ernstson säger:

    Prova ställ han på lösdrift☺️ Goliat är också mer vild än tam om han får stå inne. Och gör då bara massa tokigheter😞🙈 han kan få för sig så mycket galet😵 Lösdrift gör honom lugn💪🏼 när han får ranta som han vill. Kram

    2015-12-17 | 08:27:17
  • Marika säger:

    När M var nyopererad och höll på att både slå ihjäl sig själv och riva stallet fick jag ställa henne i en pyttesjukhage. Då blev hon kolugn och läkte finfint :)

    Hoppas allt går bra med honom

    2015-12-17 | 12:52:45
  • Anonym säger:

    Klä väggarna med gummimatta kan man göra för att minimera skaderisken.

    2015-12-17 | 14:08:03
  • Anna säger:

    Han står mellan två hästar va? Ställ han i ett hörn, så han bara har en bredvi sig o klä väggen mot den med gummimattor och "tavlor" så han inte kan hälsa på hästen. Finmaskigt hönät så han kan plocka lite grann dygnet runt, leksaksboll o en liten gran i boxen kan stimulera huvudet på honom och han håller sig mätt så han inte behöver bli hungersur någonsin (ofta då dom sparkar o blir trötta på dom bredvi). Ta promenader, träna trixs tex buga, backa på kommando osv dsv träna huvudet istället för kropp :-) det håller vi på med Jahn mycket nu :-)

    Svar: Tack för tips!:)
    Om Mig!

    2015-12-17 | 23:45:11

Kommentera inlägget här: