Jobbiga vintertiden

Kategori: Allmänt

För oss hästmänniskor innebär vintern mycket mer jobb, sena och kalla kvällar i ridhus. Det blir mer åka fram å tillbaka till ridhus för att kunna rida ordentligt. Man får prioritera bort ALLT annat för att hinna rida. Man fryser om händer å fötter, allt blir 100 gånger jobbigare.
 
När man har ett gäng hästar som måste tränas och man åker som en jojjo fram å tillbaka till ridhus kan det ibland kännas jävligt jobbigt. Jag har hållt på med detta många många år under en tid hade jag ett vanligt jobb, 3 egna hästar och 2 tillridnings hästar. Jag köpte ridhus kort på 3 olika ställen för att kunna rida minst 2-3 hästar varje dag. Gick upp 04.00 varje dag ut med hästar, till jobb, hem mockade och iväg till ridhus, hemma ca 22 varje kväll. 
Hårt jobb och det vet alla vi som håller på. 
 
Nu har jag det så bra att jag kan leva på mina träningar och hinner rida mina hästar på fm. Dock är det fortfarande  jobbigt med detta åkande till ridhus. Tänk om man hade ett eget då skulle livet bli så mycket lättare.
 
 
Trots att jag har det så mycket bättre nu, får jag en inre panik när hösten kommer, för jag vet att vintern är på gång och efter 15 år med samma stress är kroppen inställd på att nu blir det jävligt!! Den känslan jag har under denna vecka är inget jag kan förklara, det är bara full panik som inte går att styra. Som tur är går det över och man kan börja tänka klart igen. 
 
Jag ska inte klaga nu, men jag kan lova att jag kämpat hårt för att ha det så bra som jag har det nu, det som fattas är det där ridhuset som jag längtat efter i alla dessa år. 
Ni alla som har ridhus NJUT!!!!! 
Om jag någon gång i mitt liv har råd att bygga ett eget kommer jag gråta glädje tårar varje höst! 😊
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Anna säger:

    Du är inte ensam om drömmen om ett eget ridhus! :)

    2015-12-16 | 13:00:15
  • Maria säger:

    Åhhh jag förstår din panik. Upplever samma sak och man undrar hur man ska orka dessa månader.
    Du är inte ensam!

    2015-12-16 | 22:28:15
    Bloggadress: http://Ingetorp.blogg.se
  • Cecilia säger:

    Vintern kan vara ett elände :). Du en annan sak jag kan inte hitta att Dala dressage är ett företag. Driver du det som enskild i ditt namn eller? Ska jag lämna bort min häst tex så vill jag veta lite om företaget jag lämnar den till som du säkert förstår :)

    2015-12-17 | 08:24:24
  • Cecilia säger:

    Vintern kan vara ett elände :). Du en annan sak jag kan inte hitta att Dala dressage är ett företag. Driver du det som enskild i ditt namn eller? Ska jag lämna bort min häst tex så vill jag veta lite om företaget jag lämnar den till som du säkert förstår :)

    2015-12-17 | 08:24:58

Kommentera inlägget här: