underbar vecka

Kategori: Allmänt

Vilken vecka jag haft!!
Vår i luften, långa ljusa dagar och så klart massa häst :)
Federation har fått kommit hem till Lövänget (mitt bardomshem, där mina föräldrar bor och där jag haft mina hästar innan jag byggde stall hemma)
Det finns massor att titta på där, hästar runt omkring ridbanan, barn och hundar som springer omkring. Han skötte sig exemplariskt men blev väldigt trött av alla intryck. Idag red vi i ridhuset och wow vilken häst!! Njuter verkligen när jag sitter på honom. 
 
Coco har gått några lungnare pass denna vecka. Då passar vi på att övar kort steg som är han svårighet, men oj vad duktig han blivit!!!
Igår och idag red jag lite mer riktigt och tränade på piuretter och en del programdelar. I piuretterna måste jag få honom att vara rakare på ytter samtidigt som han ska vara rund och dansa runt min innerskänkel, han måste också kunna gå ur direkt när jag vill och det är där vi missar. Började först med att sätta honom i piurettgalopp, vända 3 språng-RAKT-vända igen och rak igen ända tills han gjorde det utan att byta, tappa balasen eller stanna. Ska lägga till att vi tränat detta i 1 år, men nu kräver jag mer samling och energi i detta.
Nästa bra övning är öppna på diagonalen, där kan jag leka med samling, energi, fram, samling
 
För att få lugnare och större språng, där han sitter på bakdelen, rider jag skrittpiurett och galopp, ner i skritt och galopp igen, men där fastnar vi ibland och då måste vi ut och rida rakt, vända, rakt igen. Ingenting är lätt och allt måste upprepas och varieras. 
Trevlig Lördag 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: