Debuten i Intermediaire

Kategori: Allmänt

Oj tänk att jag och Chanel nu har debuterat svår dressyr! känns fantastiskt att ha utbildat henne själv från grunden och hit. 
Debuten gick över förväntan och vi rider på 66,5%!!! Där två domare hade oss som 2 och 3 medans en dömer ner oss, men men så är det i denna sport. 
Uppladdningen var inte den bästa i veckan när jag hade feber och var sängliggandes en dag. Men jag kände mig bättre på lördag morgon så då åkte vi iaf. Framridningen var en sjö, gick inte att göra en enda linje så det var bara att hoppas på att det skulle funka inne på banan. 
Väl inne på banan tappade jag henne och det kändes som jag inte fick ihop henne som jag får hemma. Men efter galoppökningen blev det bättre, det är då vi brukar tappa orken, men nu visste jag att serierna kommer, helpiruetter så då måste vi ha energi!! Höger piuretten som vi jobbat så hårt med satt som en smäck och belönades med en 8:a!!!wow!! det kändes härligt!! Travdelen var ok men inte alls som vi kan, får vi till traven som vi får hemma då är det riktigt bra, vi går bara på halvfart inne på banan, men bara att träna på att tävla. 
 
Tyvärr inga bilder eller film, då jag bara hade mina föräldrar med mig som inte är så bra på den tekniken 😉😉 
 
 

Kommentarer

  • Cattis Hjärpe säger:

    Väldigt bra jobbat Emma! Kul att det gick så bra i debuten :D

    2014-10-26 | 13:25:48
  • Erika säger:

    Vad tyckte du om det nya underlaget i ridhuset? :)

    2014-10-27 | 13:07:56

Kommentera inlägget här: