Gangster häst!!!

Kategori: Allmänt

Coco har varit en gangster att rida nu ett par dagar! Han är inte rolig när han blir så här!!Jag har noll kontroll och kan inte göra någonting! Han kör upp huvudet rakt upp och blir helt ostyrbar, dessutom ser han inte vart han springer.... Igår var han ganska billig ;)

Idag försökte jag få igenom det, men det är inte lätt alla gånger! Gäller att vara tuff och våga rida framåt samtidigt som jag måste få honom att ta tygeln! Men efter ett tag gav han sig och blev ridbar igen!! Cocobus är ju hans smeknamn 😄 och det har han inte fått bara sådär!

I sommars när vi bytte staket runt ridbanan fick att ett sådant ryck och stack med mig. Han rev ner blommorna, höll på att ramma staketet in till en häst och var på väg upp på parkeringen bland alla bilarna.

Nu blir det att träna på ordentligt ett tag framöver. För övrigt var han super fin att rida idag när han var ridbar😄😄

Kommentarer

  • Isabelle säger:

    Känner igen det där fenomenet ;) Är dock glad att dem kommer mer och mer sällan ;)

    2014-03-22 | 22:42:49
    Bloggadress: http://isabellestolt.se
  • Anonym säger:

    Han kanske får tungan ovanför bettet..då kan dom bete sig sådär.

    Svar: Ja fast det gör han inte, det är en fix idé han gör!! Vet att fler Florencio hästar gör så;)
    Om Mig!

    2014-03-24 | 13:01:21

Kommentera inlägget här: