Fin Chanel

Kategori: Allmänt

Chanel gick super fint även idag!! Nu äntligen börjar styrkan sitta där på riktigt, som vi jobbat! Hon känns stark i kroppen och är lätt, energisk, kvick och otroligt ridbar! När jag får den känslan att mina ben känns långa då är vi på väg ha ha! 
 
Redan från början kändes hon så fin och lyssnade på allt jag bad om! När jag sen bestämde mig för att rida igenom programmet tappade vi lite av den bra känslan och hon blev lite som hon blir på tävlingar. Lyssnar inte helt och allt blir bara halvdant istället för perfekt!! Hon var säkert trött, men samtidigt måste vi tänja på den gränsen också!
När jag kände att vi kom in i den vad ska jag kalla det "transen" 😊 red jag verkligen igenom det och tvingade mig själv att komma till ridning!!
Det kändes verkligen skillnad när jag kom till ridning och hon lyssnade på mig igen! Att få till slutor,byten direkt in i piruetter och seriebyten är inte lätt, då måste hästen vara påverkbar och lyhörd! 
 
Älskade häst!!
 
 
 

Kommentarer

  • Elin Haglöf säger:

    Så roligt att läsa när du skriver med glädje direkt från hjärtat! :)

    2014-03-10 | 22:04:40
    Bloggadress: http://ryttargladje.blogg.se

Kommentera inlägget här: