Fantastiska pass idag!!

Kategori: Allmänt

Vilka duktiga hästar idag!Grym känsla på både Coco och Chanel. Coco var lugn och energisk på samma gång. Jag vill ha massa energi, men jag vill också kunna rida den energin på rätt sätt och få honom lugn och det är en svår kombo på honom.
Jag har jobbat för att få fram detta under flera månader och nu börjar det falla på plats bit för bit!! I galoppen kändes han fantastisk!! slutor, byten, serier kändes lätt och han arbetade i en mycket fin lösgjord form, utan att spänna upp nacken för mycket! I traven red jag ganska mycket framåt och däremellan, övergångar, volter,tempoväxlingar allt för att han ska kunna gå med energi men ändå vara påverkbar!
 
Chanel har gått super i en vecka, igår hade vi en dipp där det mesta kändes halvdant, inte dåligt men ändå inte så bra som hon känts sista tiden. Idag var känslan tillbaka och hon var helt magisk att rida, pappa fick säga åt mig idag, det gäller att rida varenda steg och jag fick ta upp henne i tävlingsform, Wow va hon travade!!(Tack pappa för hjälpen:)) Helt grymt och vilken Power det finns i henne! 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: