Coco och Chanel

Kategori: Allmänt

Tänkte skriva ett inlägg om för och nackdelar med mina två finingar! 
 
Chanel 
 
Fördelar  hon är så positiv till arbete, har ett temperament som är värt guld!!
Snäll, lugn och lätt att ha med sig på tävlingar. 
Snäll att rida ut.
Älskar att klia med sin goa mule. 
Finns massor av power och energi som kommer att komma fram i alla gångarter när hon fått styrkan i sin stora kropp! 
Fantastisk att rida😀
 
Nackdelar hon är stor och lång i kroppen och behöver jobba extra mycket för att få bakbenen under sig, jobbigt ibland. Men tror det kommer bli en fördel om ett par år, när hon fått kontroll och styrka!! 
Stressad i stallet när hon kommer in mitt på dagen. Att bli rycktad är ingen favorit då står hon inte stilla!
Bråttom ut från stall där det är trånga dörrar. 
 
 
 
Cocu
 
Fördelar snäll och lugn i stallet, älskar att mysa och få massage. 
3 otroligt fina gångarter! 
Kapacitet att gå hur långt som helst.  
Lätt för samling
Känslig och energisk. 
Snygg och bra modell på häst
 
Nackdelar kan ha lite hyss för sig då och då. 
Hans känslighet behöver kombineras mer med ridbarhet så han lyssnar på mig till 100% i alla lägen. 
Väldigt svårriden men fantastiskt när allt stämmer😀
Jobbig på tävlingar
svårt att stå still i transporten, fast han har blivit bättre nu när han åker lastbil!
klantig med sina långa ben och har lätt att trampa sig själv.
 
 
En blandning av dessa två vore ju helt perfekt!!! Så otroligt olika😊Att blanda de bästa egenskaperna från båda två får man en perfekt blandning av energi, känslighet, power och ett bra temperament!!
 
vilken är din typ av häst? 
En Cocu??
eller
En Chanel??

Kommentarer

  • Rebecca Joli säger:

    Tycker du har två superfina hästar, men jag är extra svag för Cocu. Han påminner mycket om min häst. Lätt, ädel, känslig, svår, men med massor av kapacitet om man bara kan få ordning på det. Att se dig kämpa med honom och lyckas inspirerar mig att kämpa med min häst oxå.

    Svar: Va kul att jag inspirerar tack 😊 kämpa på å lycka till med din
    Om Mig!

    2014-03-26 | 06:07:55
    Bloggadress: http://www.jolisporthorses.blogg.se
  • elin säger:

    Drömde inatt att jag skulle rida coco i en u25 tävling haha :) en punkt i programmet fick man välja vad man ville göra så då skulle jag göra en volt runt X på banan... herregud haha :)

    Svar: 😊ha ha Elin du är så rolig
    Om Mig!

    2014-03-26 | 07:49:11
    Bloggadress: http://ryttargladje.blogg.se
  • Susanna säger:

    Jag skulle föredra Cocu. Har själv en svår och känslig häst men när man väl får till det och får honom att förstå vad man vill utan att stressa upp sig ger han en SÅ bra känsla.
    Gillar dock den andra också. Hon är väldigt maffig och jag är impad att du som verkar vara relativt liten rider henne så bra =)

    2014-03-26 | 09:22:34
    Bloggadress: http://supersus.blogg.se
  • Monica säger:

    Fina fina Chanel <3 är min typ. Så vacker och ser så lätt ut trots sin storlek, ser oxå otroligt positiv ut! Dessutom har hon ögon som är bland de vackraste :)

    Svar: Ja hennes ögon är så snälla 😊
    Om Mig!

    2014-03-26 | 13:13:24
  • Marika säger:

    Absolut Chanel! 200% :)

    Svar: :)
    Om Mig!

    2014-03-26 | 22:14:21
  • caroline gustafsson säger:

    Har bara sett Cocu live då på breeders och så fort jag såg er i dörröppningen sa jag "äntligen en riktigt häst" (Hahaha, jag är väldigt bestämd med mig smak).. så... väldigt svag för Cocu! Men sen har jag inte sett Chanel live å andra sidan, å väljer man Cocu så kan väl knappast Chanel vara någon truck :-D

    Svar: Vilken härlig kommentar!! 😊
    Om Mig!

    2014-03-27 | 08:07:05
  • Frida säger:

    Cocu! Fast jag har både en cocu och en chanel hemma i stallet. Den ena är gigantisk, men from som ett lamm. Nästan lite tråkig. Hoppar hus, men vinner aldrig tidshoppningar.
    Den andra är som en ettrig myra med mycket bus i kroppen och kommer att bli en riktig speedhäst. Det gäller bara att tygla hans demoner (markskygg, lite sadeltvång osv osv...)

    Svar: Va kul att läsa Frida!! Tänk om du kunde blanda dina två vilken ⭐️ Det skulle bli Lycka till med ditt busfrö
    Om Mig!

    2014-03-27 | 09:49:17
  • Sara W säger:

    Jag blir jätteinspirerad av att se hur du lyckats med Chanel trots att hon är så stor och du är så liten! Då får jag lite hopp om att jag kanske ska kunna styra runt min stora också, trots att alla måste påpeka hur stooooor han är heeela tiden :P ;) Elin har skvallrat om "ridläger" i sommar så jag tänkte försöka vara med och få lite goda råd :D

    Svar:
    Om Mig!

    2014-03-27 | 21:13:36
  • Therese säger:

    Måste nog säga chanel i dags läget.
    Trött på rävar bakom öronen för tillfället och hästar med dåligt tålamod :P

    2014-03-28 | 09:19:49
  • camilla säger:

    Haha, hade också velat mixa mina hästar (om det gick). Min önskehäst är ett riktigt bra sto. En känslig häst med bra gång och som verkligen VILL. I dagsläget är jag lite smådepp över att inte komma framåt med min ena (den andra räknar jag inte med just nu då han har en permanent skada och vi vet inte hur/om han kommer funka med träning -under igångsättning nu). Har då ett sto med massor med gång och egentligen lätt för sig, men hon är väldigt ifrågasättande och det känns som att vi bara står och trampar. Hade velat ha en häst som henne men med en annan vilja och ngt mildare i humöret.

    2014-03-29 | 19:34:22
    Bloggadress: http://millas.blogg.se
  • Anonym säger:

    Chanel verklar mest för min typ

    2014-03-31 | 11:00:56

Kommentera inlägget här: