Tankar

Kategori: Allmänt

Har en lugn stud här hemma som jag inte haft på länge. Sitter helt själv och det är alldeles tyst....helt underbart, fast jag vill inte ha det så här jämt. Jag älskar livet med hästar, det är fullt ös hela dagarna från morgon till kväll. Ridning är inte bara en hobby det är en hel livsstil och människor som inte håller på med detta vet inte vilket otroligt jobb det ligger bakom. Hur kan man lägga ner så mycket tid och såååå mycket pengar på att sitta och skutta runt på en häst? Ja ibland frågar jag mig det själv också, är det verkligen värt allt slit och pengar??
Konstigt nog kommer jag alltid fram till samma svar 
JA det är värt varenda minut och varenda krona😄 för känslan ni vet DEN DÄR KÄNLSLAN som man bara får ibland när det sitter, just den där saken som vi tränat, kämpat gråtit, svurit över och så plopp så sitter det, wow den är bara obeskrivlig!! Det är den känslan som får en att fortsätta kämpa. Och hela tiden är man ute efter nya saker som ska jobbas upp, man blir aldrig duktig nog och man kan hela tiden bli bättre och bättre. 
Att rida är som att dansa, fast man kan inte tala med varandra med ord, det sitter i kroppen och känslan att vara ett med sin häst. 
Ibland kommer dagar då kommunikationen inte fungerar, och det är frustrerande att man inte kan fråga hästen vad det är för fel? Men så plötsligt en dag dansar man bästa dansen någonsin
Det är underbart!!

kanske blev lite luddig inlägg
men håller ni inte med mig? 
 
 När man dansar med sin älskade häst och allt stämmer då är det magiskt😄❤

Kommentarer

  • Maria säger:

    Jag håller med dig, helt klart värt varenda krona, svettpärla och tår.

    2014-06-20 | 23:19:28
    Bloggadress: http://Ingetorp.blogg.se
  • Lotta säger:

    Så sant som det är sagt. Ibland funderar jag om man inte är lite galen när allt snurrar kring hästarna. Men de bästa stunderna har jag oftast tillsammans med de här fantastiska djuren.

    2014-06-26 | 22:42:59
    Bloggadress: http://stallhansta.wordpress.com

Kommentera inlägget här: