Strömsholm

Kategori: Allmänt

Elin skrev så bra inlägg om starten i Strömsholm 
Coco var som sagt lugnet själv och skötte sig helt perfekt, ju större tävlingar ju lugnare verkar han vara. 
Ridbar från första steg på framridningen och jag kunde rida fram som planerat.
 
Han växer för varje tävling och visar att han är en häst med mycket kvalitéer. Att gå en nationell st.Georges på halvfart och med små missförstånd här å där och ändå rida på 66% och bli 6:a mot alla erfarna hästar och ryttare och dessutom vara 7 år 
Jag är super nöjd med våran ritt men jag vet att vi kan sååå mycket mer!! Och det gör mig så glad, att jag vet att det finns så mycket i den hästen som han inte visat än. 
 
 Jobbar i sån fin avslappnad form
 
Elin skrev om hörnpasseringarna som är så värdefulla och dom måste man ta vara på i dessa program, gör man inga bra hörn blir det svårt att komma in i alla rörelser på ett bra sätt. Coco var rädd för dom stora lila blommgrupperna som stod utanför i varje hörn. jag kände att han gick emot och blev lite spänd där så jag missade ingångarna till en del rörelser. Vi missuppfattade varann i ett byte där han studsade till och sista bytet i vart tredje blev det också ett studs. Dyra missar som kostar många poäng. Men så glad att vi är där å nosar proffsen i baken😄😄 
 
Fina häst 
 
 

Kommentarer

  • Sara säger:

    Ser riktigt fin ut! :D

    2014-06-08 | 16:38:03
    Bloggadress: http://saraochnikoline.blogg.se/
  • Helen säger:

    Fina bilder och Grattis!

    2014-06-08 | 19:38:55
  • Erika säger:

    Vad häftigt!! och vad maffig han har blivit!! Ni är så fina:) Stort Grattis:)

    2014-06-09 | 11:26:40

Kommentera inlägget här: