Dax för en till MaxiRice omgång

Kategori: Allmänt

 
 
 
 

 

Jag har beställt hem en till pall med Maxirice så passa på att beställ av mig nu

Kommer även att ta med ett par säckar till meetinget i Malung om det finns folk däromkring som vill ge sina hästar det bästa😄

För er som inte läst om det kommer här en information

MaxiRice

Brunt ris produceras när säden torkas och det yttre skalet avlägsnas. Brunt ris behandlas för att få fram vitt ris, genom att det yttre bruna skiktet avlägsnas (riskli). Maxi Stabiliserat Riskli är tillverkat utan att viktiga näringsämnen försvinner.

Hälsofördelar

* MaxiRice; naturlig källa av E-vitamin; för immunförsvaret och en sund muskelutveckling. Oumbärligt för optimal fertilitet och tillväxt hos aveldjur.

* MaxiRice; naturlig källa av B-vitaminer; viktiga för ämnesomsättningen, bygger och underhåller cellstrukturer, nödvändiga för att muskler och nerver ska fungera normalt.

* Maxi Rice; har ett lågt GI-värde vilket innebär att den är långsam energikälla. Den långsamma energin ger en positiv påverkan på hälsan, prestationen och temperamentet.

* Forskning visar långsamma och stärkelsefattiga energikällor kombinerat med en balanserad foderstat bidrar till minskad risk att utveckla skelettförändringar och kan hjälpa till att förebygga magsår, tarmrelaterade problem, fång och kolik. Forskning visar också att riskli är användbart för hästar med tendens till muskelstelhet och korsförlamning.

* Maxiice´s värdefulla näringsinnehåll ger din häst en mängd mikronäring som sörjer för en förbättrad ämnesomsättning och bättre prestationsförmåga.

Sammansättning;

 

* Råfett 18 %
* Råprotein 13 %
* Växttråd 10 %
* Aska 11 %
* Kalcium 1,60 %
* Fosfor 1,60 %
*Natrium 0,01 %

 

Energi 16 MJ/kg Smp 103 g/kg

Naturliga antioxidanter och rik på naturligt vegetabiliskt fett.

 

Jag har fått möjligheten att prova detta fantastiska tillskott till Coco! Han har under den tiden som han ätit detta, blivit så fin och maffig i kroppen. Musklerna byggs upp och hålls mjuka och fina. Pälsen är fin och glansig och det syns på hela honom att han mår bra i kroppen. Coco har alltid varit smal och det har varit svårt att få hull honom, vi har gett honom väldigt mycket mat. Sen vi började med detta har han blivit rund och fin i kroppen. 

 
 Coco är en sponsor häst så ni kommer se honom i broschyrer som kommer att komma ut😀

 

 

Jag tänker ge detta till alla mina hästar och sluta med alla burkar hit och dit! Detta är det enda tillskott som jag sett resultat av, det fungerar verkligen!! 

Chanel har ätit det ett tag nu också och jag börjar se på henne hur bra hon mår i kroppen. Rund fin, glansig päls och styrkan i hennes muskler. Hon har ju väldigt mycket muskler, men har ofta fått mjölksyra och inte orkat riktigt. Jag känner en helt annan ork och styrka i henne

Är ni intresserade av detta kontakta mig för frågor el beställningar 

emmizen12@hotmail.com

073-6343273 

 

Kommentarer

  • Emma säger:

    Hur mycket ska man ge och hur länge räcker en säck ungefär? Har också en långbent kille som har lite svårt att lägga på sig!

    Svar: Beror lite på hur stora och hur mycket dom går. Mina får 6 dl/dag och då räcker en säck i en månad 😄
    Om Mig!

    2014-06-24 | 16:12:37
    Bloggadress: http://emmasdressyr.wordpress.com
  • Emma säger:

    Ok! Vad heter tillverkaren? Är det svensktillverkat?

    2014-06-25 | 12:41:13
    Bloggadress: http://emmasdressyr.wordpress.com

Kommentera inlägget här: