Dagens Pass

Kategori: Allmänt

Å va jag älskar mina hästar! Det är nu det börjar bli riktigt roligt att rida (fast det har det alltid varit😉) Men nu är det sån svår men ändå riktigt fin ridning. 
Känslan när man utbildat sina egna hästar
från grunden och kommit ända hit är en sån underbar känsla. Vi har gått igenom så många olika stadier, från lättridning i full trav till nu när vi rider massa olika rörelser i samling. Fantastiskt 😄 tänk då känslan när man utbildat sin häst till GP vilken lycka. 
 
Coco har tagit det lite lugnt sen Strömsholm så idag var det dax att jobba på riktigt igen. Han känns fin, men det är många saker som ska falla på plats, det är inte där riktigt än.
Galoppen ska bli mer samlad och i det mer energisk, svårt?
Ja mycket svårt, han ska ifrån den galoppen kunna gå in i en piruett och göra serier, men styrkan finns inte där ännu.
Nu vill han nästan för mycket!och då har han lite svårt att hålla reda på sina ben!
Men det är på väg 😄😄
Sista veckorna har Coco blivit en riktig arbetsmyra och älskar att jobba och vill hela tiden göra rätt. Jag älskar hans inställning, den har han inte haft förut, så bara att njuta och ta vara på den 
 
Chanel är i lite samma stadie som Coco, mycket saker som snart är där men inte riktigt än. 
Idag kändes hennes galopp riktigt fin, styrkan kommer mer å mer och hon orkar galoppera i en samlad galopp utan att tappa energin. Ifrån denna galopp har vi jobbat på med bytena och serierna för att få dom raka och i luften, nu känns det som jag börjar hitta hur jag ska rida henne där. Piruetterna är fortfarande jobbiga till höger till vänster känns dom riktigt bra
I traven dansar hon emellan åt, vi har börjat träna på att få henne att klättra ännu mera i skolorna. Och när det väl stämmer då lovar jag att hon klättrar. Tänker passage med energi och framåt, i dessa lägen måste hon ta halvhalten samla upp energi och trycka på för att komma uppåt, framåt och åt sidan.
Så himla jobbigt och svårt men när det kommit igenom är det så lätt och vi dansar, fantastisk känsla. 
 
 
 

Kommentarer

  • Miranda Kedbäck säger:

    Dina hästar är så fantastiskt fina! Fler borde vilja utbilda sina hästar från grunden och se glädjen i all utveckling. Jag håller själv på att utbilda min sjuåring och det finns ju ingen bättre känsla än när man rider sina seriebyten och tänker att "shit, jag har gjort allt detta själv". Helt magiskt!

    Svar: Visst är det underbart!! Tack va snäll du är😊
    Om Mig!

    2014-06-12 | 08:27:08
    Bloggadress: http://mirandakedback.blogspot.se
  • ingela säger:

    du är så otroligt duktig och ödmjuk. och det är dina fina hästar ett bevis på :D

    Svar: ❤️ Tack
    Om Mig!

    2014-06-12 | 23:01:29

Kommentera inlägget här: