Super Fin

Kategori: Allmänt

Chanel har fått mycket styrka nu sista veckan, hon orkar mer och börjar förstå vad jag vill. Piruett jobbet börjar kännas bra och på rätt spår, nu har jag liksom kontroll och jag känner att hon galopperar runt min innerskänkel istället för att falla in på den. Hon är riktigt lösgjord och vi har hittat ett bra sätt att effektiv rida fram henne, hon arbetar i en rund,låg form med bakbenen under sig. I traven är hon helt underbar och nu känner jag verkligen hur hon klättrar i skolorna. Det är inte lätt att rida en sån stor häst när man är en liten ryttare, det gäller att hela tiden rida med teknik, och det är inte alltid lätt när man själv inte kan och blir osäker vad och hur man ska rida. Men nu ska vi lära oss tillsammans ända upp till grand prix!! 
 
Om ni vill se en filmsnutt finns det på min instagram, jag kan fortfarande inte ladda in på datorn. Emmamattisdotter heter jag där också
😀😀
 
 
 

Kommentarer

  • Lisa säger:

    Fantastiska hästar! Man vill aldrig sluta titta på dom. Vore roligt och få se gamla filmer och bilder på Pållarna. Lite "före/efter". Alltid roligt att se vad du jobbat med! :)

    Svar: Tack! Absolut det ska jag försöka få fram 😊
    Om Mig!

    2014-02-20 | 20:56:10
  • Zandra & Reño säger:

    Var ju tvungen å klicka mig in å kika å jösses vad fina ni är, bara flyger fram ju! Där ser hon varken stor eller lång ut, heja! =D

    Svar: Tack så mycket! Nu börjar hon komma ihop och blir mer samlad! 😊
    Om Mig!

    2014-02-20 | 22:44:23
    Bloggadress: http://zidressage.se

Kommentera inlägget här: