Stor häst liten ryttare

Kategori: Allmänt

 
Jag tror jag får frågor varenda dag här och på Istagram om hur stora mina hästar är och hur liten jag är! Därför skriver jag det här en gång så alla vet 😊
 
Chanel är 175 dessutom är hon även lång och maffig! Coco är 170! Han har liten kropp och långa ben så han är perfekt för mig i storlek!! 
Jag då😊 jag är närmare 160 lång stor och maffig med långa ben... Ha ha skämt, kort liten och korta ben! 
känslan man får när man får en sån stor häst att dansa fram för lätta hjälper är en fantastisk känsla och målet är att vi ska dansa med varann varenda pass framöver! Men vägen dit krävs mycket jobb och jag som ryttare måste rida med mycket teknik och kvickhet, och det lär vi oss mer och mer tillsammans! Att försöka rida en stor häst med styrka är lika med katastrof för mig då får jag alldeles för mycket i handen och då blir det inte längre så lätt!! 
 
På denna bild ser hon extra stor ut då bilden är tagen lite nerifrån
Coco och jag är en perfect match 
 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Hej:-)) super fina hästar har du! Var har du köpt de schabraket med fårskinn?

    2014-02-10 | 11:00:48
  • Anonym säger:

    Hallå! :) Jag skulle vilja önska ett inlägg med tips på övningar för att få hästen så bra på tygeln som möjligt (enligt dina erfarenheter), supertrevlig blogg!!

    Svar: Ok ska se om jag kan fixa ett sånt inlägg 😀
    Om Mig!

    2014-02-10 | 18:42:06
  • Linda Andersson säger:

    Inte det lättaste med en stor kuse :)
    Är själv i den kategorin - liten ryttare vs stor häst (165cm lång vs 177cm häst)

    Svar: 😀
    Om Mig!

    2014-02-12 | 14:48:11
    Bloggadress: http://mylifeandbrian.blogg.se/
  • Moa Nilsson säger:

    Du är grym Emma som kan rida dem stora så bra❤️

    Svar: Tack Moa 💜
    Om Mig!

    2014-02-13 | 16:47:06
  • Anonym säger:

    Du är en fantastisk ryttare! Såg ditt schabrak du hade på tävligen, var har du köpt de å vad är de för märke? Min häst får skav av kanterna så de hade ju varit perfekt!

    Svar: Tack 😀glad jag blir. Schabraket köpte jag på Globen vet ej vilket märke eller vilken affär. Det bara låg där i en låda så då passa jag på 😀
    Om Mig!

    2014-02-15 | 09:12:29

Kommentera inlägget här: