Ibland är livet som hästägare otroligt jobbigt

Kategori: Bilder

Det har varit lite dålig uppdatering här! Men mycket jobb och en väldigt trött och sliten Emma har gjort att jag inte haft någon energi att komma på intressanta blogginlägg

Ibland är livet som hästägare otroligt jobbigt! Man lägger ner hela sitt liv på dessa djur, alla pengar går åt till hästarna och all tid man lägger ner.  Ja ni vet!! Jag är otroligt nogrann och sköter mina hästar pedantiskt! Men vissa saker kan man inte skydda dom från.

När allting började kännas lättare och Coco blivit bättre i sin mugg händer saker som bara inte får hända! Vi var på väg tillbaka till träningen, och han kändes fin 2 dagar!Då trampar han sig på insidan av hoven och den gamla hovsprickan (som han fått av ett tidigare tramp) spricker upp igen! NEJ det är inte sant...på med special sko igen!kan nämna att han alltid går med boots som skyddar hovsrna och ballarna, eftersom han har lätt att trampa sig själv. Som tur var så blev han inte halt!Igår var det dax igen, då har han på något sätt slagit på sig (inne i boxen över natten) på insidan av frambenet och var varm å svullen!!
Jag blir totalt tokig!!Nu har vi tappat en viktigt träningsperiod och årets mål känns långt bort.......

Vad gör man åt dessa saker? Bryter ihop och kommer igen? 

 

 

Kommentarer

  • Rebecca Joli säger:

    Jag känner verkligen igen det där! Jag har haft en sån motig period det senaste 1,5åren. Det var jobbigt att sälja tävlingshästen, sen när jag inte längre kunde träna mer med zamona för att det var dags för hennes mammaledighet kändes det tungt. Som tur var hade jag inridningen av cognac att fokusera på över vintern, och när han åkte till hannells i april var det så nära fölningen att man inte riktigt hann tänka på annat, men hela tiden längtade man efter att få komma igång och rida på riktigt! På min egen häst! Men z tappade mycket när hon gav di, och igångsättningen blev hela tiden uppskjuten. Jag promenerade och promenerade och promenerade med henne, och jag blev mer och mer uppgiven för jag såg inget slut på det. I december började hon tömköras och efter jul kunde jag ÄNTLIGEN börja rida igång henne. Men de senaste tre veckorna har varit skit, hon har vrickat sig två gånger fram, en gång bak och nu har hon förmodligen en gnuböld bak oxå. Precis när vi börjar komma igång! Så jäkla motigt!

    Svar: Tack för att du delar med dig, och väldigt trevlig blogg😊😊 Lycka till med allt och hoppas du får ett bra år kram
    Om Mig!

    2014-02-26 | 12:32:09
    Bloggadress: http://www.jolisporthorses.blogg.se
  • Anonym säger:

    Var glad att du har två hästar!

    Svar: Självklart är jag glad för att jag har två!men jag sliter otroligt för att ha möjlighet till det! Och det är inte alls kul när någon av dom gör sig illa!!!
    Om Mig!

    2014-02-26 | 14:11:05
  • Therese K säger:

    Tråkigt men det verkade ju vara lite bättre idag?:)
    Har själv en skadad häst, skulle vara med och träna för dig på fars äntligen tänkte jag förra veckan.
    Alltid något som stoppar oss från träning suck.
    Men hoppas vi kommer igen snart, inväntar veterinär ikväll.
    Alltid någonting med dessa djur.

    Svar: Å va tråkigt!!vad har hänt med din häst?
    Om Mig!

    2014-02-26 | 16:35:34

Kommentera inlägget här: