Ännu ett bra pass😀

Kategori: Bilder


Det blev ett till bra pass pÄ Chanel igÄr. Fokus lÄg pÄ att fÄ henne kvick för SkÀnkeln direkt nÀr jag vill och i alla lÀgen. 

Började med att skritta henne pÄ medellinjen lÀgga en volt och sedan fortsÀtta in i en öppna, mycket bra men svÄr övning för oss. Efter det jogga jag igÄng henne i trav och galopp, sÄg till att hon frÄn början svarade fram och tillbaka exakt nÀr jag ville. Det har vi fuskat med sista tiden jag har varit nöjd med att hon bjudit fram ett par steg och sen tillbaka. Nu fick jag variera frÄn att rida fram ett par steg, samla ett par steg för att sedan rida fram,fram och fram och samla, samla, fram, samla och fram fram fram ja ni förstÄr, variation fast krÀva mer Àn bara fram och samling en gÄng per varv.

NĂ€r hon var kvick och lĂ€tt började vi med övningen som vi gjorde i skritt, 10m volt och öppna pĂ„ medellinjen, förbannat svĂ„rt men sĂ„ nyttigt😀 nĂ€r vi hade nĂ„gorlunda koll pĂ„ det gick jag in red volt, öppna och sluta dĂ€r jag verkligen fick henne att klĂ€ttra uppför i slutan, hĂ€rlig kĂ€nsla 😀

Samma övning i galopp, dÀr variera jag mellan ökad och samlad galopp i slutan för att fÄ den energisk och luftig i uppförsbacke! Red en serie som gick bra och avslutade med att jogga henne i lÄg,rund form mellan innerskÀnkeln och yttertygeln sÄ lösgjord och fin har aldrig kÀnts förut! 

 
 

Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr: