Träningar

Kategori: Allmänt

Nu var det längesen jag skrev igen!! Förlåt att det blir så dålig uppdatering just nu, men jag jobbar heltid på posten har träningar vissa kvällar och där emellan ska jag hinna med att rida mina egna, ta hand om barn å hund samt göra allt klart med stallet!! Som sagt så har jag det fullt upp!!

I helgen har det iaf varit träning för Birgitta och i Fredags kom Mattias Jansson hit för att ha träningar!! Jag tog med mig Chanel på bägge träningarna för att få hjälp med det vi kört fast med! Jag ville att Mattias skulle sitta upp och rida Chanel för att få henne kvickare för hjälperna och för att jag inte riktigt får grepp om det! Hon är ju en stor tjej 175+ och jag en liten på 160- så det är inte bara att göra henne kvick bara så där, då är det risk att hon lägger sig på och då orkar jag inte rida en så pass stor häst!! Mattias red henne väldigt bra, mjukt fint och var mycket konsekvent att hon skulle ta hjälperna direkt å kvickt! Så nyttigt att se! Jag kände exakt hur det kändes samtidigt som jag såg hur han gjorde:) lärorikt och bra! Han tyckte väldigt mycket om henne och trodde att nästa år då kommer hon vara stark och då faller allt på plats! Jag som känt mig som världens sämsta ryttare ett tag fick lite positiv kritik som kändes bra! Mattias tycker att jag har rätt teknik och är otroligt duktig som tagit fram 2 7åringar till St.G, det är inte lätt att rida dessa program med en unghäst, så mycket att hålla reda på och så mycket som ska fungera varenda steg. Så jag måste bara tro på mig själv, och fortsätta att utbilda dessa fina hästar! Mattias berättade också att vägen till GP är inte lätt, vissa perioder funkar ingenting och man måste gå tillbaka ett par steg för att sen komma framåt!

Birgitta träningen gick väl inte strålande men vi jobbade på det jobbigaste och fick super bra hjälp att komma igenom det! Skulle behöva ha Biggan här varje vecka!!! Vi jobbade galoppen hela passet och Chanel var så trött att hon var som gelé i kroppen efteråt, men så nyttigt att få rida igenom detta och komma åt henne trots att jag har så korta ben 😉

Idag var Chanel så fruktansvärt fin😀😀 jag bara satt där och hon var lätt kvick och travade med snabba bakben och framben över öronen WOW!! Galoppen var även det fantastisk, rund å luftig och samtidigt energisk!! Ett pass på 20 min där allt var perfekt!!det är så det ska vara!
Nästa helg är det tävling igen och som jag längtat!!! Det blir en St.G i Gävle

Kommentarer


Kommentera inlägget här: