Duktig Cocobus

Kategori: Allmänt

Idag var Coco så duktig!! När han slutat med sina dumheter är han bara så fin att rida och vi kan göra korta intensiva pass! Han är också väldigt lugn och fridfull, han älskar att arbeta och gör allt jag begär!!Trodde aldrig vi skulle komma hit för 2 veckor sen, för då va han nästintill oridbar.
Nu fullkomlig dansar han fram i traven, lätt energisk och lätt att reglera fram å tillbaka. Har börjat smått med passage som han verkligen har i kroppen. Nu går det också att reglera formen och han blir starkare i kroppen och orkar bära sig mer och mer. Många hästar blir låga i formen och hamnar på frambenen, Coco blir lite osäker och vet inte vart och hur han ska sätta ner sina ben, han har många gånger trampat sig och är därför lite rädd för att göra det, och då blir han spänd och tar dubbel steg eller tar till galopp. Men nu vet han mer var han har sina ben och börjar sätta ner dom rätt då blir han också avspänd och lätt att påverka. 
Jag tror att vi har ett mellan år just nu, vi har inte hittat varandra på tävlingsbanan ännu. Det blir ofta lite missförstånd här och där, men vi är båda nya på detta och behöver mer styrka och rutin. Men jag tror som jag alltid trott, att han kommer blomma upp om ett par år. 
  • Jag behöver rutinen att rida dessa program 
  • Coco behöver styrkan i kroppen för att orka bära sig och göra allt ett snäpp bättre
  • Vi behöver få självförtroendet och samspelet på plats så vi kan rida allt säkert
 
 
 

Kommentarer

  • Maria säger:

    Gillar ditt sätt att tänka! Kämpa på!

    Svar: Tack 😄
    Om Mig!

    2014-08-29 | 21:27:48

Kommentera inlägget här: