3 fantastiska pass

Kategori: Allmänt

Tack vare helgens intensiva träningar med Chanel har vi tagit oss 1 om inte 2 steg framåt och hon känns fantastiskt fin!!!
Jag är så otroligt tacksam att jag få ta del av Birgittad erfarenhet och kunskap! Hon är fantastisk och hittar alltid nya hjälpmedel! 😊😊 
 
Jag har ridit korta intensiva pass och Chanel har varit så fin! Energisk lätt och påverkbar! Hennes trav om möjligt har blivit ännu bättre, genom kvickheten i bakbenen kommer framdelen upp ännu mer så hon travar med benen upp över öronen! Galoppen känns också så mycket bättre och piuretterna kommer mer å mer! Men där har vi fortfarande mycket att jobba på😊
 
Coco har varit helt dryg i två dagar där han bara tjafsat å gått emot allt jag vill, men igår var han Coco igen och kändes bra! När han är som han är så går det inte att komma till ridning, varenda halvhalt jag vill få igenom tar han tag och sticker iväg med mig. Det är övergångar och göra så mycket olika saker som möjligt,ändra hela tiden!När han är som värst går det inte ens att göra en volt tänk er själva då kan man liksom bli lite irriterad när man vet att han kan! Men bara att vänta ut och fortsätta detta jobb. När det släpper är det som att trycka på en knapp å då funkar allt!  Det är därför han kallas för Cocobusen 😉 
 
 
 
 

Kommentarer

  • ingela säger:

    hejsan
    är coco även tittig? och hittar på att vara rädd för saker bara för att slippa jobba?
    om du har tipps för hur du jobbat med det och hur du gör på tävling med det så blir jag glad :)
    vissa pass kan Lisa vara vääääldigt tittig och dryg och jag kommer inte till arbete ( morr ). så tacksam för tipps hur du gjort :D

    Svar: Han var alltid tittig förut och rädd för allt! Jag tränade genom att ställa upp olika saker runt omkring hela ridbanan. Allt från bänkar till paraplyn och vattenmattor som hängde överallt i ett halvår, sen bytte vi saker då å då (han reagerade mycket på svarta saker) Åkte även till ridhus och tog fram alla läskiga saker jag kunde 😉😉
    Om Mig!

    2014-08-14 | 23:14:24

Kommentera inlägget här: