Tråkigheter

Kategori: Allmänt

Idag när jag skulle ut å rida på min fina Chanel var hon halt. Det får inte hända nu en vecka innan Flyinge, men jodå, kändes som en mardröm. Vi tar det från början. Gick ut i hagen för att hämta in min fina, borstade och myste som vanligt men när jag skulle linda höger bakben slog hon (det gör hon aldrig!!!) vad hände nu? Tänkte jag.....kände på benet och hon var svullen på baksidan av kotan och ömmade rejält. Skrittade ut på banan och tog 2 trav steg...halt...NEJ!! Bestämde mig för att åka direkt till Strömsholm, befarade att hon slagit på sig och skadad kotbenet. Väl där röntgades hon, inget där åååå underbart!men eftersom hon var så pass öm kollade veterinären med ultraljud för att se senor och mjukdelar. Där var hon för svullen för att kunna konstatera något direkt. Kan ev vara en blödning, som kan ha gått in på gaffelbandet men svårt att se nu, förhoppningsvis är det bara en blödning som lägger sig på ett par dagar. Vet ville inte utesluta att det kan vara en sticka som kan ha gått in, och då ger en böld, men även de svårt att se pga svullnaden. Så nu smärtstillande, penicillin och boxvila sen tillbaka om ett par dagar för att se vad det bestämt är!!håll tummarna Blir dock ingen resa till Skåne för henne :(
Sötnos

Kommentarer

  • Elin Haglöf säger:

    <3 finaste chanel!

    2013-09-21 | 23:45:30
    Bloggadress: http://ryttargladje.blogg.se
  • Monica säger:

    Men nej! Kramar om :)

    2013-09-22 | 08:39:02
  • Martina D säger:

    Men nej :( så fruktansvärt tråkigt.

    2013-09-22 | 09:35:23
  • Cissi säger:

    Åh vad trist :( Hoppas det går över fort!

    2013-09-22 | 14:07:50
  • Cornelia säger:

    Neeeeeej!! Fy så tråkigt, lider verkligen med dig och hoppas innerligt att det inte är något allvarligt!

    2013-09-22 | 22:03:21
    Bloggadress: http://ccdressagestyle.blogg.se

Kommentera inlägget här: