Vaccination och tandfix!!

Kategori: Allmänt

 
Hästarna har blivit fixade i tänderna och vaccinerade därför har de vilat två dagar. Och jag har jobbat mycket därför inte haft tid att skriva. Men idag ska de få jogga lite och jag är ledig!
Chanel hade en liten tandbit kvar och var ganska så vass, där blev det raspning och tandborttagning.
Coco var jätte fin i munnen, lite raspning så var det bra.
 
Nu är det bara en vecka kvar tills jag ska hålla en clinic i Avesta. Kommer bli spännande att försöka prata samtidigt som jag rider. Det blir en utmaning att prata inför folk men man måste ha lite att bita i för att bli starkare. Jag kommer att rida en 3 och en 4 åring och Chanel. Sen har jag bjudit in en 4 åring (Elin och Molle) och en 5 åring (Thriller och Caroline) som jag kommer att instruera lite. Det jag kommer att tala om är, det viktigaste som jag tycker när man börjar utbildningen med sin unghäst, för att få den rätt och lätt från början. 
 
Jag har jobbat som unghästutbildare i Skåne i 2 år och därefter har jag jobbat vidare med att utbilda ungahästar under 6 år. 
välkomna!!
 
 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Mamma har sett :)

    2013-10-26 | 22:04:11

Kommentera inlägget här: