Tränaren!!

Kategori: Allmänt

Lovade att skriva ett inlägg om tränarens betydelse! 
Jag har länge letat efter en tränare som ger mig det jag behöver! En tränare som lägger ner sin energi på att lära mig och mina hästar, en tränare som lär ut det lilla extra! Äntligen hittade jag Birgitta, hon är otroligt bra och kan förmedla känsla och det där lilla extra som jag behöver lära mig! dessutom förmedlar hon på ett enkelt och roligt sätt!Med hennes erfarenhet är man trygg och jag litar på henne fullt ut. 
 
En tränare ska vara engagerad och veta exakt vad hon/han pratar om och veta vad som är bästa träning för just den hästen jag sitter på!! Komma på lösningar för att ta sig igenom problem och övningar för att stärka och förbereda!Knep för att komma ett steg till! 
Kommunikationen mellan ryttare och tränare har också stor betydelse för att komma vidare framåt i utbildningen! 
 
Birgitta ger mig lite pepp innan vi ska in på banan! 
 
 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    På vilken nivå har Birgitta tävlat och vad har hon för tränar o domarutbildning? Kan du specificera vad som gör henne så bra och passar dig?

    2013-11-01 | 08:50:16
  • Anonym säger:

    Birgittas erfarenhet av många många hästar i många år i praktiken väger mer än både tränar och domar utbildningar!

    Svar: Absolut så är det!! :)
    Om Mig!

    2013-11-01 | 10:17:40
  • Monica säger:

    Att tagit fram flertalet godkända hingstar så som Master och Tip Top är väl en utbildning i sig :)

    Svar: Absolut! Och Tellwell och många fler!! :)
    Om Mig!

    2013-11-01 | 10:55:58
  • Anonym säger:

    skulle aldrig tänka mig att träna för en tränare som inte har egna höga meriter och stor ridkunskap, förstår inte dom som väljer tränare som bara kan rida "teoretiskt"……..ridning är en känsla och har du den inte själv kan du aldrig lära ut hur det ska kännas….

    2013-11-01 | 12:35:12

Kommentera inlägget här: