Serierna börjar sitta

Kategori: Allmänt

Ja äntligen börjar serierna sitta på Chanel!! Helt plötsligt så bara funkar det!! Jag är så glad. Styrkan och samlingen tillsammans med energi har fått hennes galopp luftig och fin. Hon orkar bära upp sig och kan behålla den galoppen in i bytena. Ett styrke arbete under ett års tid börjar sitta. 
 
För ett år sen började jag med att lära in bytena och det har verkligen gått upp och ner. Ibörjan skulle hon bara byta före mig och då blev det fel, fick hela tiden rida olika linjer och variera mellan enkla byten, byten och bara rida rak fram. När hon blev lydig och lyssnade på mig, kom nästa klurighet, att få henne byta exakt på en punkt och därefter byta på olika ställen.  När allt detta kändes ok skulle det även stämma inne på tävlingsbanan och då har man bara en chans, går inte att börja om när man känner att detta kommer inte bli bra....ha ha första tävlingarna gjorde hon ett par släng trav byten som resulterade i 0:or. Men de sista tävlingarna fick vi till alla 4st som ingick i programmet. 
 
 
 
Bild från i våras min pärla

Kommentarer

  • Eva säger:

    Så fin! Vad rider du i för sadel?

    Svar: Tack :) en childeric
    Om Mig!

    2013-11-13 | 18:22:31
  • ingela säger:

    hejsan
    stigbyglarna du har, gör dom ngn skillnad för skänkeln tycker du?
    nyfiken :)

    Svar: Nej! Det är ett par säkerhets stigbyglar i lite snyggare modell men jag tycker inte de gör så man får ett annat läge på skänkeln.
    Om Mig!

    2013-11-13 | 22:43:31

Kommentera inlägget här: